Súlyemelőként kezdte, aztán terepmotorozásra váltott, mindkét műfajban nyert bajnoki címet, volt sportdiplomata és kaszkadőr: első könyvét harminc éve írta, az utolsóba idén kezdett bele, de a befejezést másra hagyta Kökényesi György, az újpesti vagány.
„Porban az igazság”
Nagy család, kis lakás, saját készítésű golyóscsapágyas roller, utcai foci, majd 16 évesen súlyemelés a Testvériség Sportegyesületben, aztán a válogatottban. Közben kitartóan gyűjtögette erejét és pénzét a nagy álomra, ami 1963-ban megvalósult, ekkor pattanthatott fel Ráróra, első saját motorkerékpárjára. A 250-es Pannóniát maga szerelte, ahogy későbbi gépeit is. Ezekkel háromszor lett magyar bajnok, méghozzá a legkeményebb hazai mezőnyben. Olyanokkal vívott csatát, mint Németh Kornél, Gyurászik László, Borka János vagy Czuni László.
Élményeit és tapasztalatait a Porban az igazság című könyvben is megörökítette, miközben diplomát szerzett a Testnevelési Főiskolán, és sokáig egyetlen motoros kaszkadőrként több filmben szerepelt. Máig érvényes rekordjai vannak parkoló autók feletti motoros repülésben és bekötött szemmel történő ugratásban, szerepelt amerikai produkciókban és Bujtor-filmekben, például a Pogány Madonna karambolos jeleneteiben.
Bátorsága megfontoltsággal és alapossággal párosult, ezt adta át az ifjú motoros tehetségek nevelésekor. Ilyen volt sportdiplomataként is. A kilencvenes évektől a Nemzetközi Motoros Szövetség (FIM) tagjaként többször volt versenyigazgató és zsűrielnök.
Nevéhez fűződik a teremkrossz meghonosítása és a nemzetközi szinten is legendás piliscsévi sportcentrum létrehozása. Népszerű volt a külföldi csapatoknak szervezett ráckevei és dunavarsányi edzőtábor. Mindig aktív volt, még a halála előtti hetekben is rendszeresen gyúrt, mert ahogy mondta: „Száz évig akarok élni.”
Családi utánpótlás ifjabb Kökényesi György, aki már ötéves korában motorozott: tizenkétszeres magyar motokrossz, ötszörös magyar supermoto és kétszeres kontinens bajnok, kaszkadőr, aki sérülés miatt már kiszállt a versenyzésből, de még tartja az első keréken motorozás 213 méteres világcsúcsát. Első könyvében apja leírta, hogy a sikerért sokat kell dolgozni és nem csak motorozni, mert az erős versenyző nem retteg a küzdelemtől, hanem kívánja azt! Kökényesi Györgynek élete volt a motorozás, erről szól utolsó könyve is, a Moto-Enduro-Cross is, melyet már nem a 71 éves bajnok fejezett be.