Piros cipők és autók kedveltek a nőknél
Az egyik ismert közhely a hölgyekkel kapcsolatban, hogy autó vásárlásánál a legfontosabb szempont a jármű színe, és gyakran döntenek feltűnő árnyalatok mellett. A céges flották esetében az egyes pozíciókhoz és munkakörökhöz választható konkrét modelleket, színeket és felszereltséget a vállalatok a cégautószabályzatban definiálják. A szabályzat által leggyakrabban preferált három klasszikus vállalati gépkocsiszín az olcsó és jól matricázható fehér, a főnöki fekete és a koszra kevésbé kényes ezüstszürke, ezek adják például a flottában futó járművek több mint 70 százalékát. A kimutatás szerint a férfiaknál a leggyakrabban rendelt szín a fekete, míg a hölgyeknél a fehér, ám utóbbiakat inkább az alacsonyabb listaár miatt választják cégek.
Ha választhatnak, és a cég állja a felárat, a klasszikus színek után mindkét nem munkavállalói kék autóban ülnek leggyakrabban, ezt azonban a hölgyeknél már a cipőkhöz hasonlóan a feltűnő piros, míg a férfiaknál a sokkal szolidabb bézs követi. Piros járművet egyébként arányaiban másfélszer annyi női munkavállaló használ, mint férfi.
Összességében minden tíz flottaautóból hármat hölgy és hetet férfi vezet, talán azért, mert a cégautóval járó pozíciók gyakran sok utazással járnak, ami inkább a férfiak számára vonzó munkakör. A LeasePlan tízezer darabos járműparkjában a legnagyobb teljesítményű, nő által használt cégautó egy 272 lóerős Volvo XC90-es, míg a férfiaknál egy 354 lóerős Lexus 450h. Ha az átlagot nézzük, akkor nem tapasztalunk ilyen mértékű eltérést, mindkét nem esetében 110-120 lóerő közé esik a motorok átlagteljesítménye.
A vállalatok által preferált legnépszerűbb női modell a kevésbé nőiesnek tartott Ford Focus kombi, melyet szorosan követ a négy- és ötajtós Focus és a Renault Megane. A férfi munkaköröknél a kissé nagyobb méretű, ötajtós Skoda Octavia vezeti a ranglistát, második helyen pedig a kombi Focus áll.
Az eltérő modellek miatt a vállalatok átlagosan 12 százalékkal költöttek kevesebbet a hölgy munkavállalók autóinak havi tartósbérleti díjára. Értékét tekintve a legdrágább nő által vezetett cégautó egy bordó Volvo XC70-es, ami kétharmadannyiba került, mint a listavezető úr használatában levő ezüstszürke Audi A8-as.
Az elemzett adatokból kiderül az is, hogy a céges autók vezetőinek baleseti statisztikája tavaly hasonló volt a nők és férfiak esetén. Arányaiban nézve a gyengébb nem képviselői a férfiakkal azonos számban okoztak balesetet vagy valamilyen sérülést saját járművükben, viszont mivel csak harmadannyian ülnek vállalati autóban, ezért sokkal kevesebb közúti baleset részesei voltak 2011-ben.