Parkolni Vettel autójával

Nem egyszerű művelet megállni vele, pedig jók a fékjei, szóval nem a gép hibája. És nem is vezetőé. Mindennek a bámészkodók az okai.

Kicsit szürreálisra meg szocreálosra sikeredett az első este, amikor megjelentünk a panel fazonú étterem előtt a luxushibriddel. A rendezvényház előtt megállás után negyedóra azzal telt, hogy az ismerőseinknek bizonygattuk, nem a mienk a húszmillió kocsi.

Na nem azért, mintha szégyenleni kéne, hanem azért, hogy ne legyenek túlzott illúzióik, vagyoni helyzetünk nem változott. Mert hogy ennyire nem telik, a tesztautó viszont baromi jó.

És tiszta, ami nem utolsó szempont. Az sem, hogy nem csak városi üzemmódban, de autópályán is képes gyorsan menni anélkül, hogy beindulna belsőégésű motorja. Ennél nem kevésbé fontos, az M35h mindenféle útviszonyra hangolható: mert automata sebességváltóját négyféle programmal ( Normál, Eco, Sport, Snow) lehet működtetni.

Az Infiniti M35h egy villanymotorral és két tengelykapcsolóval felszerelt hibrid rendszerét a márkára jellemző áramvonalas kialakítás (Cd értéke 0,26) és viszonylagf kis tömeg egészíti ki: az 1830 kg-os luxusváltozat könnyebb a dízelmotoros M30d modellné. A márka zászlóshajója az európai luxuskategóriában száll versenybe a vevőkért, és elsősorban takarékos működésével tűnik ki a versenytársak közül, hiszen 5,7 l/100 km-es városon kívüli és 7 literes vegyes átlagfogyasztása meggyőző az öt méter hosszú luxus szedántól, mely 250 km/órás sebessége képes.

A benzinmotoros/elektromos hajtáslánc 364 lóerős teljesítményével párosuló alacsony károsanyag-kibocsátás (162 g CO2/km) a 68 lóerős (50 kW) villanymotornak is köszönhető, mely a versenytárs hibrid modellekhez képest gyakrabban, nagyobb sebességgel és hosszabb ideig képes az autó hajtására. A teljesítmény maximális kihasználására persze avatottabb versenyzőket és helyszínt talált az Infiniti. Sorozatgyártásának megindulása után a világ legjobb gyorsulású hibrid autóját, a Forma 1-es címvédő világbajnok tesztelte a 20,8 kilométeres és 73 kanyarral tarkított Nürburgring Nordschleife versenypályán. Sebastian Vettel személyében garantált volt a jó rajt: az M35h 5,5 másodperc alatt érte el a százas tempót. Ilyen autóval érkezett a világbajnok Sebastien Vettel és csapattársa, Mark Webber a Red Bull Racing otthonába, Milton Keynes-ben, ahol a Forma 1-es pilótákat hatvanezren ünnepelték.

Az Infiniti Direct Response Hybrid rendszere akár 100 km/órás sebesség elérését is lehetővé teszi kizárólag elektromos (tehát zéró károsanyag-kibocsátású) üzemmódban, így a hibrid rendszer előnyei már nem csak a lassú városi forgalomban, hanem az autópályán is érezhetők. A tesztelés során az M35h a vegyes körülmények között zajló próbaút több mint 50 százalékát képes volt kizárólag elektromos hajtással megtenni. A mérleget javította, hogy a fékezéskor nyert energia tölti az akkumulátorokat.

Bár az Infiniti M35h szinte bárhol képes kizárólag elektromos hajtással haladni, a közeledő járműre figyelmeztető gyalogosvédő hangjelzésnek (VSP - Vehicle Sound for Pedestrians) köszönhetően nem okozhat kellemetlen meglepetést még a látássérülteknek sem. A világon elsőként ebben a hibrid modellben alkalmazott VSP egy értékes biztonsági felszerelés, amely 30 km/órás sebesség eléréséig változó hangmagasságú és hangerejű, de nem zavaró hangot bocsát ki.

A hibrid elektromos szervokormányt (NH-EPS) és a regeneratív fékrendszert kifejezetten az Infiniti M35h modellhez fejlesztették ki. A 3,5 literes V6-os benzinmotor teljesítménye 306 lóerő (225 kW). Ez a hajtómű található az M37 modellben is, de nyomatéki jellemzőit úgy hangolták, hogy kiegészítse az alacsony (1770-es percenkénti) fordulatszámon nagy (270 Nm) nyomatékú villanymotor karakterisztikáját.

Az M35h éppen olyan luxus kivitelű utastérrel és gazdag felszereltséggel rendelkezik, mint a többi Infiniti M modell, míg 350 literes csomagterében kényelmesen elfér négy golftáska vagy két nagyobb bőrönd. Ez, és persze a 16,667 millió forintos listaár meghatározza a célcsoportot, ami nem kicsi. Ezt bizonyítja a márka jó rajtja az európai piacon , ahol 2011-ben 4500 Infiniti kelt el.

 

Vizes pályán is rekordot futott a hibrid

Az Infiniti M35h a világ legjobb gyorsulású teljes hibrid autójaként került be a rekordok könyvébe, méghozzá eső áztatta pályán. A Guiness World Records® által hitelesített mérésen a Tim Pollard újságíró által vezetett, 364 lóerős benzinmotoros/elektromos hajtáslánccal felszerelt szedán álló helyzetből 13,9031 másodperc alatt érte el a 400 méteres (negyed mérföldes) távolságot (az összes mérés átlagában).

Ez azért is elismerésre méltó, mert bár próbálták a zivatar után letakarítani a Sanda Pod versenypályát, ám annak felülete nagyon is vizes volt a rekordkísérlet idején. A sorozatgyártású tesztautó a FIA Európai Drag Racing Bajnokságnak otthont adó nagy-britanniai versenypályán állította fel a csúcsot. Az álló helyzetből rajtoló M35h a villanymotor alacsony fordulatszámnál is rendelkezésre álló nyomatékát és a V6 benzinmotor nagy fordulatszámon jelentkező erejét mozgósítva mindegyik körben 160 km/óránál nagyobb sebességet ért el a számítógépes mérőberendezés mellett.

Az Infiniti M35h olyan nagy teljesítményű és legendás hősök közelébe került, mint a Lamborghini Countach S, és alig néhány tizedmásodperccel marad el a Porschék, Ferrarik és Aston Martinok idejétől. Az eredmény különösen azért figyelemre méltó, mert az Infiniti M35h a sportkocsikkal ellentétben kilométerenként 162 g CO2-t bocsát ki, és 100 kilométerenkénti átlagfogyasztása 7 liter.

 

 

Az M35h, vagyis a hibrid éppen olyan luxus kivitelű, mint a többi Infiniti M modell
Az M35h, vagyis a hibrid éppen olyan luxus kivitelű, mint a többi Infiniti M modell
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.