Motorgyártó autómárkák

Már nemcsak autóikkal, de motorkerékpárjaikkal is versenyeznek egymással a német prémiumgyártók: novemberben a Daimler tulajdonosa lett az egyik legendás olasz kétkerekű márkának, amit kétkerekű Ferrariként is emlegetnek.

 Az egyre keményebb takarékossági programot hirdető autógyártók mindenben próbálnak költségeket csökkenteni, de nem engednek hosszú távú terveikből. Sőt, a 2018-ra meghirdetett fejlesztések között hatvannál több újdonságot sorolt fel például az Audi, miközben évi kétmilliárd eurót faragna le üzemi költségeiből. Vélhetően a jó üzlet reményében bővítette motorkerékpár-gyártással is tevékenységét azzal, hogy megvásárolta az olasz Ducatit az Investindustrial csoporttól, ezzel a Lamborghini és az Italdesign után újabb nagy hagyományú márkához jutottak a németek.

Audi és Ducati tervezésű Scrambler
Audi és Ducati tervezésű Scrambler

 

Némileg pikáns, hogy a Ducati Moto GP versenycsapatát korábban hivatalos partnerként támogatta az AMG, vagyis a vetélytárs Mercedes. Az 1926-ban Adriano és Marcello Ducati által Bolognában alapított Societaá Scientifica Radiobrevetti Ducati eleinte rádióalkatrészeket, 1949-től motorkerékpárokat gyártott, tavaly 42 ezer darab készült 1100 főt foglalkoztató üzemében, 2011-es forgalma közel félmilliárd euró volt.

A Ducati Corse versenyrészleg eddig tizenhétszer szerzett konstruktőri trófeát a superbike világbajnokságban. Rupert Stadler, az igazgatótanács elnöke a szerződéskötéskor kiemelte, hogy az olasz márka kiválóan illik az Audi karakteréhez és nagyon is fontosak a német cégnek a Ducati motorok fejlett vezérlési rendszerei, különleges égéstér-technológiái és sportos könnyűszerkezetes konstrukciói.

A Mercedes is beszállt a kétkerekű versenybe: több hónapos tárgyalássorozat után a milánói ECMA nemzetközi szakkiállítás előtt vált ismertté a megállapodás: AMG leányvállalatán keresztül a Daimler huszonöt százalékos részesedést szerzett az MV Augusta cégben. Az egykori Cagiva csoport 1945-ben alapított és utolsó működő márkája a többszörös gyorsasági világbajnok MV Augusta, igazi legenda, a motorkerékpárok Ferrarija, mely tőkéstárs nélkül már nem bírta a versenyt a japán és német márkákkal az egyre szűkülő európai prémiummotor-piacon.

A 260 főt foglalkoztató olasz cégnek mentőövet jelent a németek harmincmillió eurós befektetése. A Daimler AG vezérigazgatója, Dieter Zetsche elmondta, hogy a presztízsértékű márka megszerzése kiváló keresztmarketing lehetőségeket jelent, a célközönség természetesen a sportmotorok és sport autók, vagyis a Ducati és a Mercedes AMG vásárlói. A termékek elhelyezése egymás szalonjaiban, olyan üzleti lehetőség, melyből mindkét márka profitálhat, különösen az orosz, kínai és észak-amerikai piacon.

Már karácsony előtt kezdik árusítani az olasz motorkerékpárokat a Mercedes-szalonokban. Zetsche kiemelte, hogy megmarad az olasz márka önállósága, mert a Mercedes nem tervez majd motorkerékpárokat, de besegít a fejlesztésbe és az értékesítésbe. Ennél lényegesebb a műszaki háttér, hiszen az üzletkötéssel a Daimler olyan háromhengeres, nagy teljesítményű motorokhoz juthat, melyeket beépíthet a következő három évben piac ra kerülő tíz hibrid modelljébe.

Az Audi anyacégéhez, a VW-konszernhez tartozó Porsche egyébként már tervezett és fejlesztett kéthengeres V motort Harley-Davidsonhoz. A BMW-nek nem kellett lépnie, hiszen kilencven éve motorkerékpárokkal kezdett és ma is sikeres a kétkerekűek piacán, ráadásul a bajorok minden termékén, tehát autóikon is ugyanaz a jelvény díszeleg. A kollekcióból kikerült a főleg terepmotorjairól ismert svéd Husquarna, melytől három éve költségcsökkentés jegyében szabadult meg a német konszern.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.