Motor autónál drágábban

Nyugati menedzserek tartománya a BMW, és nemcsak autóban, hanem motorkerékpárban is.

A hangja, ez a hang, ezt mindenkinek hallani kellene, akit valamennyire is megérintett a motorizáció szelleme. Nincs rá jobb szó: észveszejtően jó. Mondjuk van is honnan ehhez a nagyszerű produkcióhoz meríteni, hiszen a BMW vadonatúj 6 hengeres blokkja „kalapál” a GT vázában. És ez az impresszió még csak a kezdet, mert összességében az egész motor egyben, a pazarló, csili-villi mutatványaival együtt egészen furcsa módon kellemes. És ez már önmagában komoly meglepetés, ha figyelembe vesszük az előítéleteket, a híreket és az adatokat, amelyek az 1600 GT-vel kapcsolatban szállingóznak a fórumokon – s bizony olykor nem túl hízelgőek. Bár kipróbálva a BMW-t, ezeket alighanem csak az irigyek írják. Nagydarab, s valóban az, hiszen több mint 320 kilogramm, ezért alig motorozható, túlzó, inkább már autóba való megoldások garmadája, amelyek mind-mind elvesznek a motorozásélményből. Ám nem.

A bajorok tavalyi nagy durranása túlzások nélkül mondható, hogy szinte minden állítást helyből cáfol. Hatalmas, ami persze nem is kérdés, de a manőverezhetősége elképesztő súlyához képest meglepően könnyed. Olyannyira, hogyha az oldaldobozokat a gazdája leszereli, akkor az autók közötti „közlekedésre” is alkalmas – ehhez azért erős visszafogottság kell. Nos, azért csak óvatosan a dobozok leemelésével, mert az összkép ekkor hihetetlenül idétlenné válik. Ilyenkor oldalról úgy néz ki a gép, mintha egy kalapács állna előttünk. Kell az a doboz rá. Már csak azért is, mert ez valóban az országúti túragépek csúcsa. A hathengeres motor nyomatéka a pokol mélyéből is húz. Csak a kíváncsiság hajtott, de hatodikban minden zokszó nélkül kezdett gyorsítani 30 kilométer/órás sebességtől. Vagyis a BMW egyes belvárosok komoly sebességkorlátozását és az autópályatempót is megoldja ugyanazzal a sebességfokozattal.

És hogy valóban a világ autópályáinak túragépe, arra a motor programlistájának egyik pontja a legjobb bizonyíték. Egyetlen klikk a kormány bal oldali markolatának végén lévő görgős egerén és a motor reflektorrendszere a jobboldali közlekedési beállításról azonnal átáll a baloldali országokban elvárt normára. Na persze ennyi pénzért már lehet is villogni. A számla alapfelszereltség esetén is 6,1 millió forintról szól, ami kétségbeejtően magas. Hogy mennyire, azt az mutatja, hogy csak kicsivel többet kellene fizetni egy „alap” 1-es BMW-ért. Ezzel együtt annyira jó, hogy bizony nem lenne rossz nyugati menedzsernek lenni, aki jól megmutatja kollégáinak: én így vagyok szabad és motorozok, s simán beruház egy GT-be.

 

Prémium személyautót lehet kapni a egy BMW motor áráért
Prémium személyautót lehet kapni a egy BMW motor áráért
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.