Milyenek a független autószervizek?

Azonos típusokkal és problémákkal teszteltek inkognitóban németországi márkafüggetlen műhelyeket, melyekben nem mindig találták meg az autó hibáját, tanulságos lenne egy magyarországi próbasorozat is.

A legnagyobb európai autóklub, az ADAC idén is elkészítette németországi szerviztesztjét, mely során az országos lefedettséggel rendelkező A.T.U. (Auto-Teile-Unger) független szerviz hálózat érte el a legrosszabb eredményt: a szúrópróbaszerű ellenőrzésen mindössze az esetek 28 százalékában találták meg a javításra váró autók hibáit. A Bosch Car Service műhelyeiben ez a szám 40 százalékot ért el, azonban náluk született az elmúlt évek leggyengébb teljesítménye: az egyik műhely mindössze 17 pontot szerzett a 100-ból. Összehasonlításként: a márkaszervizek az esetek 88 százalékában találták meg a vizsgált autók hibáit.

A vizsgálat során az ADAC munkatársai öt különböző modellt vittek öt német nagyvárosba, ahol a kocsikat azonos problémával adták le egy márkaszervizbe, illetve az A.T.U. és a Bosch hálózat műhelyeibe. A teszt idején így összesen 75 szervizállomást látogattak meg, ahol százas skálán értékelték az ott tapasztaltakat. Az eredmények széles spektrumban mozogtak, ugyanis a legjobbnak számító 100 pontos teszteredménnyel szemben született mindössze 17 pontos teljesítmény is, amelyet egy hamburgi Bosch szerviz ért el.

Az inkognitó javítások esetében a szervizek feladata az volt, hogy megtalálják az autók által produkált hibákat. Ez egyszerűnek is számított abban az esetben, amennyiben a kocsikat szakszerűen, a hibák felderítéséhez szükséges előírt lépéseket betartva nézték át. A márkafüggetlen szervizhálózatoknak azonban viszonylag gyakran problémát jelentett, hogy az autó típusához és korához illő szerelési protokollt kövessék. Ennek eredménye pedig az volt, hogy a rossz hibakeresési módszer miatt sok esetben nem találták meg a probléma forrását. Az eredmények összesítésekor idén új szempontokat is figyelembe vett az ADAC: ha a főbb ügyfélkezelési pontok hiányosak, vagy kritizálhatóak voltak (pl. munkafelvétel menete, szerződés másolatának átadása, számlarészletezés), akkor ez pontlevonással járt az végelszámolásnál.

A felmérésből egyértelműen látható, hogy a márkaszervizek jobban teljesítettek a tesztek során: az esetek 88 százalékában ugyanis minden hibát megtaláltak a javításra vitt autókon. A márkaszervizek átlagosan kiváló eredménye mellett különösen jól szerepelt a szervizteszten a Mercedes, az Audi és a Volkswagen, mivel mind az öt szerelőműhelye „nagyon jó” minősítést kapott.

A tapasztalatok azt mutatták tehát, hogy a rossz javítási arány miatt rizikós független szervizbe vinni a kocsikat, amin az sem tud kozmetikázni, hogy a tesztvásárlók esetenként, - például a Bosch szervizekben -, jónak ítélték a kiszolgálást.

Érdekes lenne egy magyarországi próbasorozat is, talán lesz erre is vállalkozó tesztcsapat.

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.