Magyarok a porondon

Az már szinte közhely, hogy nincs olyan autó a világon, amelyben ne lenne valamilyen magyarországi gyártású alkatrész, de egyre több a komplett modell, amely „Made in Hungary”.

Nemcsak csavarokat, de komplett motorokat is szállít az anyacég modelljeibe a győri Audi és a szentgotthárdi Opel. Utóbbi telephelyen néhány napja tudásközpontot avattak, ahol a jövő szakembereit képzik. Az Audi Hungariánál idén több mint kétmillió benzines és dízelmotor készül a névadó márkán kívül Bentley, Lamborghini, Porsche, Seat, Skoda és Volkswagen modellekhez.

Frankfurtban tegnap több magyar vonatkozású újdonságot is bemutattak, igaz, inkább csak a már futó darabok módosított változatait, ám jó néhány premiermodellt magyarországi motor hajt. A legújabb Opel és a Vauxhall Astra valamennyi változatának, így a most debütált Sports Tourernek erőforrásai Szentgotthárdon készülnek – idén hatszázezer példányban.

Győri V10-es motor hajtja a Lamborghini Huracan Spydert
Győri V10-es motor hajtja a Lamborghini Huracan Spydert
Gyártó

Folyamatosan bővül a hazai járműipar kapacitása. 2014-ben a győri Audinál 135 ezer, az esztergomi Suzukinál 155 ezer, a kecskeméti Mercedesnél 150 ezer autó készült, az idei tervekben összesen félmilliós darabszám szerepel, ez persze a kereslettől és a rendelésállománytól függ. Mindhárom márka esélyes a növekedésre, mert idén új modelleket mutatott be. Az Audi a TT nyitott változatát, a Roadstert, a Suzuki egy teljesen új Vitarát gyárt, a Mercedesnél készül a CLA Shooting Brake, mely a már sikeres négyajtós kupé, a CLA sport-kombi változata. Mindkettő csak Kecskeméten készül, ahol gyártják még a B osztályt, ami viszont a németországi testvérgyár termékei között is szerepel. A kompakt osztály mindegyike kisebb arcplasztikán esett át: ahogy az A osztály, úgy a CLA is fiatalosabb lett, az átrajzolt lökhárítók és módosított lámpatestek nem csak formailag változtak, hiszen már ezek is adaptív LED-es fényszórókkal és nappali fényekkel készülnek. Az utastér további színkombinációkkal rendelhető, némileg változott a műszerfal és sportosabb lett a kormánykerék. Nagyobb lett a Comand kijelző, melynek áttekinthetőségét segíti a korábban zavaróan vastag monitorkeret karcsúsítása.

Frankfurtban külön pavilonban – nagyjából kőbányai Expo méretű alapterületen – tartotta nyolc személyautó márkájának bemutatóját a VW konszern, melynek minden modelljében van magyar alkatrész, minden ötödikben pedig a komplett motor győri gyártású. A legkorszerűbbeket kapta a legújabb A4-es Audi, de „Made in Hungary” darabok kerülnek majd a tanulmánymodellek szériaváltozataiba is.

A hazai járműiparban és a hozzá tartozó beszállító ágazatban 138 ezer embert, az autó- és motorgyárak közvetlenül húszezer munkatársat foglalkoztatnak. A listavezető továbbra is az Audi, melynek idei féléves jelentésében már közel 12 ezer munkatárs szerepel. ( B. J. )

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.