Magyar kikötőben szállnak ringbe az egyetemisták
A világ legjobb egyetemeinek legkiválóbb hallgatóiból álló 41 csapat már egy éve készül arra, hogy az általuk tervezett és elkészített formula versenyautóval összemérje tudását az augusztus 17-20 közötti magyar futamon. Vasárnap, tehát 19-én lesz igazán benzingőzös a hangulat - kivéve az elektromos autókat - hiszen ekkor már élesben mennek a dinamikus versenyszámok, 20-án, hétfőn pedig minden eldől: a 22 km-es Endurance versenyszám a legnagyobb erőpróba. Az értékelésnél a gyorsaság mellett az alkalmazott innovatív technológiák és piaci marketing is fontos.Az ünnepélyes díjkiosztót este kilenckor tartják a győri egyetemen.
Az idei évre megnégyszereződött a csapatok száma – Indiából is érkeznek versenyzők 2010-ben az első magyar versenyen még csak 6 ország 11 csapatát láthattuk vendégül a Győr–Gönyűi Kikötőben. Közülük kilenc a 2011-re 32 csapatosra bővült mezőnyben is képviseltette magát. A 2012-es versenyen a 2011-es mezőnyből 18 csapat a visszatérő! A versenyre 2010-ben 150, 2011-ben közel 450 versenyző érkezett. Az idei versenyzői létszám már meghaladja a 750 főt.
A legtöbb csapat – ahogy tavaly (14) és tavalyelőtt (6) is – Németországból jön, szám szerint 19-et. A többi 10 nemzet közül a cseh, az osztrák és a magyar 4-4, az olasz 3, az indiai 2, míg az angol, az észt, a finn, a lengyel és az orosz 1-1 csapatot delegál a harmadik magyar versenyre. Idén így 10 nemzet 41 csapata látogat el hozzánk.
A Formula Student járműiparra és műszaki felsőoktatásra gyakorolt jótékony hatását, büszke vagyok, hogy kollégáimmal immár harmadik alkalommal van lehetőséget arra, hogy a világ legjobban képzett mérnökhallgatói itt, Európa közepén mérhessék össze tudásukat, nyilatkozta Csütörtöki Tamás, a Formula Student Hungary igazgatója, aki egyben a rendező xmeditor autó üzletágának vezetője,
A magyar verseny története 2007-ig nyúlik vissza. Ekkor alakult meg első magyar csapatként a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatóiból a BME Formula Racing Team (FRT). Ők minden magyar versenyen indultak eddig, idei újdonságuk, hogy egyszerre két csapattal neveztek, hiszen idén először elektromos hajtású járművek is rajthoz állhatnak. A hagyományos és elektromos hajtású járművek egymás ellen veszik fel a harcot, hogy eldöntsék, a benzin vagy az elektromos energia lesz-e a nyerő!
A versenypályán az első lépés a járművek műszaki ellenőrzése. A hazai autóipar legjobb szakembereiből válogatott versenybírák döntik el, hogy az autó megfelel-e a szigorú technikai és biztonsági előírásoknak. Idén különleges látvány lesz az elektromos autók úgynevezett záporpróbája is, ami feltétele az indulásnak.
Az úgynevezett statikus versenyszámok során a csapatok prezentálják az autó technikai paramétereit, a tervezett kivitelezési költségeket és az üzleti tervet. A statikus versenyszámokat a látványos dinamikus versenyszámok követik a versenypályán. A gyorsulás mérése után a 8-as alakú pályán - ú.n. Skid Pad - a járművek kormányozhatóságát, terhelhetőségét tesztelik. Az Autocross avagy a Sprint időmérő edzésen egy kijelölt versenypályán a járművek sorrendjét a köridők adják. Az Endurance a tartósság és a megbízhatóság versenyszáma. Ennek során a versenyzőknek 22 km-t kell teljesíteniük a lehető legrövidebb idő alatt.
Nem csak nézni lehet!
Ha a látogatók is kedvet kapnak a benzingőztől egy kis versenyzéshez, az Audi Akademie Hungary és a Győri Modellező Sport Egyesület támogatásával nálunk ezt is megtehetik! 1:10 méretarányú Audi R8-asokkal, külön versenypályán modellautó versenyt hirdetünk szakszerű segítséggel mindenkinek.Aki pedig ki akarja próbálni, milyen érzés a gönyűi versenypályán száguldani, elektromos gokartokban átélheti ezt az élményt, de a szerencsések egy valódi Formula Student versenyautót is kipróbálhatnak.