Lépcső vezet a Navigator utasterébe

„Emiatt utálnak világszerte minket, amerikaiakat": az őszinte önkritika a New York-i motor­show-n hangzott el. Joggal, mert a behemót nagykocsi nemcsak méretével, de megjelenésével is igazi gengszterautó. Pedig a márka elnökről kapta nevét, és évtizedeken át szolgált a Fehér Ház flottájában, egészen addig, amíg nem a Cadillac lett a befutó. Közben már a Lincoln sem limuzinjaival, mint inkább SUV modelljei­vel dominált az utakon és az akciófilmekben, ahol főleg gonosz szereplők hajtották.

A legújabb már legkevésbé sem amerikai: továbbra is méretes terepjáró, de európaibb fazonnal. A Ford évtizede eladta a Land Rover márkát, mely jelenleg az indiai Tata tulajdona és a sikeres Discovery és Evoque gyártója. Megirigyelhette ezt a Lincoln, és ez még finom fogalmazás, mert leszámítva a brutális hűtőmaszkot, a Lincoln-koncepció bizony very british... Eredeti megoldás a Fordhoz tartozó márka tanulmánymodelljében, hogy ajtajai felfelé nyílnak, úgy, ahogy a látványos szupersportkocsikéi, de mivel a Navigator nem éppen ez a magasság, ezért a beszállást a kocsi oldalából lehajló háromfokú lépcső segíti, a negyedik szint már a padlózat. A belső tér sem kevésbé attraktív: mind a hat fotel harmincféleképpen állítható a minden idők legkényelmesebb sportterepjárójaként hirdetett modellben, melyben külön szekrényt alakítottak ki a sportszerek, felszerelések és ruházat elhelyezésére, a Navi­gator nevéhez il­lően tengeri vitorlásokra hangolva.

Lincoln Navigator-tanulmány 400 lóerős dupla turbóval
Ford

Ahogy az elmúlt évtizedekben, úgy most sem éppen a kis teljesítmény jellemzi az autót, melyet négyszáz lóerős motor hajt, igaz, az észak-amerikai viszonyokhoz képest viszonylag kis lökettérfogatúnak számít a 3,5 literes, V6-os és dupla turbófeltöltős. Egyébként ez a motor hajtja az USA piacán 35 éve listavezető Ford ­F–150-es típust, melyből tavaly 780 ezer kelt el, és nem éppen diétás modell.

...és gardróbbal
Ford

De minek is takarékoskodnának az ameri­kaiak, amikor a benzin gallononként 2,2 dollárba kerül, ami literre és forintra átszámolva kevesebb, mint egy budapesti villamosjegy ára.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.