Lassan futnak a hazai autók a magyar piacon
Az elmúlt öt évben szinte alig rúgtak labdába hazai gyártású típusok, melyekből idén már 3504 kelt el ugyan, de ez csak a piac 8 százalékát jelenti. Vagyis még messze van attól a korszaktól, amikor az évi 220 ezer darabos magyarországi újautó-piac 20 százalékát esztergomi Swiftek és Ignisek, vagyis jóval olcsóbb modellek uralták, agyonfinanszírozva.
Az idei eladások között már jelentős számú győri és kecskeméti autó szerepel, márpedig ezek jóval drágábbak, mint a Suzukik. A legolcsóbb Audi A3-as ára 6,576 millió forint, de a 180 lóerős teljesítményű változatért 18 millió forintot kell fizetni. Hasonló árfekvésű a Mercedes is: a CLA kupéból van 8,4 millió forintos, de a 360 lóerős 4Matic AMG modellért 15,77 millió forintot kell fizetni. Vagyis a legdrágább kecskeméti Mercedes árából majdnem hétre futja a legolcsóbb esztergomi Suzukiból, ami a számolás után igencsak kijózanító csobbanás, vagyis Splash!
Az év első nyolc hónapjában Magyarországon 43 898 új személy autót helyeztek forgalomba, ami a Datahouse adatai szerint 20,7 százalékos növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakához képest, az augusz tusi 4766 darab pedig 34,7 százalékos növekedést jelent. A személyautóknál a márkák listáját az Opel vezeti (6124 db), majd a Ford (4522 db), a Skoda és a VW következik. A válság előtti évtizedben listavezető Suzuki lecsúszott a tízes listáról, melyre az idén eladott 3200 autóval már az ötödik helyre sikerült visszakapaszkodnia. A modellek toplistáján a Skoda Octavia áll, majd az Opel Astra, a Ford Focus, a Skoda Rapid és a Suzuki SX4 következik.