Oroszlán vegyes étrenden
A technológia sokat ígér - elsősorban alacsony fogyasztást és szerény szennyezőanyag-kibocsátást -, ám egyelőre túlságosan drága. A sorozatgyártásra így még várni kell, valószínűleg 2011-ig. Ha annak idején, amikor a Toyota az első látványos sikereket aratta a hibrid hajtásláncok fejlesztésével, fogadni kellett volna, hogy melyik gyár áll majd elő az alternatív megoldás dízel változatával, valószínűleg sokan tették volna tétjeiket a Peugeot-ra. A cég 2006 óta apró, de jelentős lépésekben közeledik a deklarált cél, a dízel hibridek piacra dobása felé. Előbb a 307-esből, majd a 307 CC-ből készült hibrid verzió, ami nemcsak azt bizonyította be, hogy az ötlet a gyakorlatban is megvalósítható, hanem a kivitelezés buktatóira is rávilágított: a legfontosabb, hogy mind a korszerű dízelhajtás, mind pedig az elektromos motor önmagában is drága.
A dízel hibrid 308-asban az 1,6-os, 110 lóerős HDi motor dolgozik együtt a 22 lóerős elektromotorral. Összesen tehát közel annyi lóerő áll rendelkezésre, mint a 2 literes dízelben, ám a fogyasztás jóval alacsonyabb, gyári adatok szerint akár a 3,4 liter/100 kilométeres érték is elérhető (szemben a 2 literes HDi 7,1 literes fogyasztásával). Mindehhez csupán 90 grammnyi szén-dioxid-kibocsátás járul kilométerenként, ami ugyancsak szerény érték a kétliteres, de nem hibrid autó 148 grammos füstöléséhez képest. A két motor egymástól függetlenül is képes működni, a villanymotorral nagyjából 3 kilométeres távot tudunk megtenni (ez az ún. Zero Emission Vehicle üzemmód, amikor valóban nulla a károsanyag-kibocsátás, és a zaj is minimális). Az akkut a fékezési energia, illetve dízelüzem közben a generátor tölti. Az elektromotor alapesetben indításnál, illetve intenzív gyorsításnál üzemel, a munkát 20-30 kilométer/órás sebesség táján adja át a dízelnek. A két erőforrás között csak az elektronika tartja a kapcsolatot - az aktuális munkamegosztásról a műszerfalból felnyíló visszajelző panel tájékoztatja a vezetőt. Az autó sebessége 100 km/órára 12,2 másodperc alatt kapaszkodik fel, egy hatfokozatú robotizált váltó vezényletével. A 308-as hibridet elsősorban olyan irányban igyekeztek fejleszteni, hogy minél kevesebb speciális alkatrészt tartalmazzon. Az egyedi hozzávalók részaránya nagyjából a harmadával, az ár pedig ennél is nagyobb mértékben csökkent, ami műszaki kompromisszumokkal is jár: egyedi lítiumion akku alkalmazásával az autó hatékonyabb lenne, a nikkel-hibrid akkumulátor azonban jóval olcsóbb - igaz, nehezebb is. A Budapesten vendégszereplő dízel hibrid tömege 110 kilogrammal nagyobb a széria 1,6-os HDi 308-asénál - más, látható különbség viszont alig akad (azt leszámítva, hogy az akku elfoglalja a pótkerék helyét).
A sorozatgyártású dízel hibridek értékesítése várhatóan 2011 táján kezdődik, az árakról még nincs információ.