Cihából veszik elő a pénzt

Egyre gyakoribb látogatók a szalonokban az idősebb házaspárok, akik megtakarításaikból, és csakis készpénzért vesznek új autót.

Megfordult a világ, egy évtizede még a készpénzes vevőkért kapkodtak az autókereskedők, és nekik adtak engedményeket. Ma pedig? Bármekkora is a válság, a márkák többsége napjainkban is kínál hitelt, sőt, finanszírozás, és különösen forintos részletfizetés esetén még a legújabb modellekre is 10 százalékos kedvezményt ajánlanak. Ennek ellenére sokan köszönik, de nem kérik a kamatos megoldást, annak ellenére, hogy készpénzes vásárlás esetén magasabb listaárral számolnak a dílerek.

Egyre több idős házaspár jelenik meg a szalonokban, olykor két-hárommillió forintnyi készpénzzel, kiválasztják a megálmodott modellt, és nejlonzacskóból fizetnek. A kereskedők tapasztalata szerint sokan azért vesznek most autót, mert féltik összekuporgatott pénzük értékét, olyannyira, hogy nem is banki átutalással bonyolítanák a vásárlást.

Olyanok is új autóra cserélik néhány éves, keveset futott autójukat, akik nem tervezték ezt mostanság, de tudják, hogy a forint gyengülése miatt jelentősen drágulnak majd az új autók. Nem ritka az olyan korosabb vevő, aki élete utolsó éveiben veszi meg élete első autóját. A tavalyi euróval árazott raktárkészletekkel az akciók is fogynak, és inkább már csak az eladatlan nagyobb modelleket kínálják jelentős engedménnyel.

A tavasz és a dráguló euró hozott is némi forgalomélénkülést, de csak a két első nagyon rossz hónaphoz képest ugrott meg az autóértékesítés, mely tavalyhoz képest azért még mindig jelentős mínuszban van.

A JATO adatai szerint az első negyedévben 22,1 ezer új személyautót helyzetek forgalomba Magyarországon, ami 44 százalékkal kevesebb, mint tavaly. Hat márka adja az eladások felét. Kishaszonjárművekből 3700 kelt el, ez 31 százalékos csökkenést jelent.

Alaposan átrendeződött
a toplista: a személyautó-márkáknál tizenkét éve vezető Suzuki az első három hónapban a harmadik helyre esett vissza, ami némi javulást jelez, hiszen januárban nyolcadik volt. A márkáknál a 3003 darabos Opel vezet a Ford (2778 db), a Suzuki (2042) a Volkswagen (1718), a Renault (1449) és a Toyota (1229) előtt. Az élmezőnyben, az ezer darabnál nagyobb értékesítők között csak a Renault tudott némi növekedést produkálni, hála az új Mégane-nak és Thaliának.

A legkeresettebb modell az Opel Astra H, melyből az első negyedévben 1389-et helyeztek forgalomba, aztán a Ford Focus (1248 db), a Suzuki SX4-es (800) db) és a Skoda Octavia (669 db) következik. A korábbi listavezető, az 588 darabos Swift hetedik a modellek listáján.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.