Jövőgépek - versenyre is

Crossage, így nevezi kísérleti motorkerékpárját a japán Suzuki, mely a cseppfolyós hidrogénnel működő SX4-es autó után megépítette hasonló rendszerű kétkerekűjét.

A brit Intelligent Energy céggel kifejlesztett modellbe polimer elektrolitos üzemanyagcella által termelt elektromosság lítiumion-akkumulátor került, erről táplálkozik a váltóáramú villanymotor. Egy tankolással kétszáz kilométernyi útra képes a füstmentes Crossage, mely nemcsak formájával, de dinamikus menetteljesítményével is a sportos motorozást szolgálja, igaz, csak egyszemélyes. Az egyedi dizájn fő eleme a nevéhez méltó kereszt alakú váz, mely meghatározza a Crossage formáját is.

Egy másik koncepció: hazai pályán, a legendás Man-szigeti versenyen akar győzni a brit állampolgárságú Azhar Huszszein, aki egy villamos hajtású motorkerékpárt konstruált. Igaz, kissé nehézre, közel négyszáz kilósra hízott a kétkerekű jármű, mert hatvan kilowattos teljesítményű villanymotorja közel száz kiló, és ebből kettőt is beépítettek. ATTX01 jelzésű motorkerékpár tömegét növelték még az akkumulátorok, ám még így is fantasztikus képességű lett a gép, mely álló helyzetből négy másodperc alatt gyorsul százra, és akár 200 km/órás sebességre képes, ráadásul nulla károsanyag-kibocsátással. Igaz, egy feltöltéssel csak száz kilométernyi útra képes, és azt is inkább csak hetvenes tempóban. A fejlesztők még javítanak a konstrukción, a sorozatgyártást 2010-re ígérik, igaz, csak Angliában.

A füstmentes Suzuki Crossage műszerfala
A füstmentes Suzuki Crossage műszerfala
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.