Magyar szalonból is lehet nettó áron vásárolni

Mindig lehetőség volt arra, hogy magyarországi autószalonban áfa és regisztrációs adó nélkül vásároljon bárki személyautót: az ilyen üzletkötésnél a kereskedő a nettó összegről állít ki számlát, és az már a vevő dolga, hogy a kocsit garázsba teszi vagy kertjében virágot tárol benne.

Ám Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége elnökének megfogalmazásában az autóvásárlás azért inkább egy olyan folyamat, mely forgalomba helyezéssel fejeződik be.

Az esetek 99,99 százalékában a vevők kérésére a márkakereskedők intézték ezt a járulékos tevékenységet, ami nem feltétele az autóeladásnak. Eddig is voltak olyanok, akik hoztak magukkal külföldi hatósági jelzést vagy E betűs ideiglenes rendszámot, és azzal, vagy utánfutón vitték el az új kocsit. Az elmúlt hónapokban a szlovák mellett feltűntek a bolgár, román, sőt dél-afrikai rendszámos ügyfelek, mert az adóktól mentes nettó áron olcsóbb volt Magyarországon autóhoz jutni.

Arra a kérdésre, hogy ez növelte vagy növelheti-e a magyarországi autószalonok forgalmát, a GÉMOSZ elnöke egyértelműen nemmel válaszolt.

EU: országonként eltérő tételek

A huszonöt európai uniós ország közül tizenhatban terhelik regisztrációs adóval is forgalomba helyezéskor a személyautókat. A magyar piacon egy új 1,2 literes, 69 lóerős teljesítményű motorral szerelt Fiat Punto 2,33 millió forintba kerül, ebből 361 ezer forint a regisztrációs adó. Ezzel az értékkel Magyarország a középmezőnyben van. A terhek mértékében Dánia vezet 25 százalék áfával, és 59,5 ezer korona értékig 105 százalék, afölött 180 százalék regisztrációs adóval is számolni kell, erre jön még az 1118 koronás átírási költség (1 DKK = 35 Ft).

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.