Magyar szalonból is lehet nettó áron vásárolni
Ám Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége elnökének megfogalmazásában az autóvásárlás azért inkább egy olyan folyamat, mely forgalomba helyezéssel fejeződik be.
Az esetek 99,99 százalékában a vevők kérésére a márkakereskedők intézték ezt a járulékos tevékenységet, ami nem feltétele az autóeladásnak. Eddig is voltak olyanok, akik hoztak magukkal külföldi hatósági jelzést vagy E betűs ideiglenes rendszámot, és azzal, vagy utánfutón vitték el az új kocsit. Az elmúlt hónapokban a szlovák mellett feltűntek a bolgár, román, sőt dél-afrikai rendszámos ügyfelek, mert az adóktól mentes nettó áron olcsóbb volt Magyarországon autóhoz jutni.
Arra a kérdésre, hogy ez növelte vagy növelheti-e a magyarországi autószalonok forgalmát, a GÉMOSZ elnöke egyértelműen nemmel válaszolt.
EU: országonként eltérő tételek
A huszonöt európai uniós ország közül tizenhatban terhelik regisztrációs adóval is forgalomba helyezéskor a személyautókat. A magyar piacon egy új 1,2 literes, 69 lóerős teljesítményű motorral szerelt Fiat Punto 2,33 millió forintba kerül, ebből 361 ezer forint a regisztrációs adó. Ezzel az értékkel Magyarország a középmezőnyben van. A terhek mértékében Dánia vezet 25 százalék áfával, és 59,5 ezer korona értékig 105 százalék, afölött 180 százalék regisztrációs adóval is számolni kell, erre jön még az 1118 koronás átírási költség (1 DKK = 35 Ft).