Az új nemzedék izgalmasabb

Tegyük szívünkre a kezünket: az előző generációs (azaz most futó) Toyota Avensisnél unalmasabb autót nem nagyon lehet elképzelni. Minden a helyén, tökéletesen kiszolgálja a vezetőt, az anyagok minőségével semmi baj, szinte lehetetlen bármibe is belekötni, és mégis. Az ember önkéntelenül is elnyom egy ásítást az autó láttán.

Na, az olyan autók, mint az új Avensis, sikeresen vehetik fel a harcot a sztereotípiával. Aki egyszer őszintén végiggondolja, miért is akar autót venni, majd jó alaposan megnézi a kombit, biztos nem választ mást. (A kombik csomagtartója egyébként 543 literes, majdnem negyvennel több a szedánénál és az ülések lehajtásával 1,6 köbméterig növelhető.) A motorok mindegyike erősebb lett és kevesebbet fogyaszt. Benzinesből itthon kétféle lesz, a 132 lóerős 1,6-os és a 147 lovas 1,8-as. Dízelből egy 126 lóerős, kétliteres és két, egy 150, illetve egy 177 lovas 2,2-es közül lehet választani. (Létezik egy kétliteres benzines is, de csak öt lóerővel erősebb az 1,8-asnál, így az importőr nem látta értelmét felvenni az árlistára.)

A váltók a benzinesekhez is hatsebességesek, a nagyobbikhoz választható fokozatmentes CVT - amit a Toyotánál MultidriveS-nek hívnak -, a gyengébbik 2,2-es dízelhez pedig a kormány mögött elhelyezett fülekkel kézzel is kapcsolható hagyományos automatát kérhetnek a kényelmesebb vezetés hívei.

A biztonságból nem enged a Toyota, természetesen ötcsillagosra törték a gyárban. Légzsákok mindenhol, ABS, menetstabilizáló, felárért pedig még rengeteg minden kapható, egészen a távolságtartó radarral ellátott tempomatig és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerig, amely enyhébb esetekben nemcsak figyelmeztet, hanem vissza is kormányozza az autót a maga sávjába.

title
title
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.