Az új nemzedék izgalmasabb
Na, az olyan autók, mint az új Avensis, sikeresen vehetik fel a harcot a sztereotípiával. Aki egyszer őszintén végiggondolja, miért is akar autót venni, majd jó alaposan megnézi a kombit, biztos nem választ mást. (A kombik csomagtartója egyébként 543 literes, majdnem negyvennel több a szedánénál és az ülések lehajtásával 1,6 köbméterig növelhető.) A motorok mindegyike erősebb lett és kevesebbet fogyaszt. Benzinesből itthon kétféle lesz, a 132 lóerős 1,6-os és a 147 lovas 1,8-as. Dízelből egy 126 lóerős, kétliteres és két, egy 150, illetve egy 177 lovas 2,2-es közül lehet választani. (Létezik egy kétliteres benzines is, de csak öt lóerővel erősebb az 1,8-asnál, így az importőr nem látta értelmét felvenni az árlistára.)
A váltók a benzinesekhez is hatsebességesek, a nagyobbikhoz választható fokozatmentes CVT - amit a Toyotánál MultidriveS-nek hívnak -, a gyengébbik 2,2-es dízelhez pedig a kormány mögött elhelyezett fülekkel kézzel is kapcsolható hagyományos automatát kérhetnek a kényelmesebb vezetés hívei.
A biztonságból nem enged a Toyota, természetesen ötcsillagosra törték a gyárban. Légzsákok mindenhol, ABS, menetstabilizáló, felárért pedig még rengeteg minden kapható, egészen a távolságtartó radarral ellátott tempomatig és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerig, amely enyhébb esetekben nemcsak figyelmeztet, hanem vissza is kormányozza az autót a maga sávjába.