Alakváltó autó és áramtermelő útburkolat
A 2002 márciusában készített kétszemélyes Presto képes volt hetven centiméterrel megnyúlva négyülésessé bővülni. A 2009-es modellnél az energiatakarékosság a cél: az alaphelyzetben együléses Rinspeed iCharge a karosszéria hátsó részének megemelésével három személyesre alakul. A lényeg, hogy amikor a vezető egyedül utazik, laposabb, így a kisebb légellenállású autó kevesebbet fogyaszt. Az alakváltó trükkel nő a 130 kilowattos teljesítményű villanyautó hatótávolsága.
Németországban egy évtizede felmerült az áramtermelő utak ötlete, mely a járművek által keltett rezgőmozgást alakította elektromossággá. Izraeli mérnökök már elkészítették a hétköznapi használatra is alkalmas útburkoló anyagot, mely sűrűbb forgalomnál kilométerenként 400-500 kilowattnyi elektromos áramot is termel az áthaladó autók által keltett rezgésekből.
Az útburkolatba épített piezoelektromos kristályok az áthaladó járművek súlyától deformálódva feszültséget állítanak elő, melyet áramtermelésre lehet felhasználni. A laboratóriumi makettek után elkészült egy valódi próbaútszakasz, melyen már megindult a forgalom és az energiatermelés. Számítások szerint az országos úthálózat átalakításával több ezer elektromos autó hajtására elegendő energiát lehet előállítani.