Szép évek után

2009-ben nem a rekordokról szólnak majd a hírek, tömören így jellemezte a jövőt a legnagyobb hazai importőr, a tavaly 39,5 ezer autót forgalmazó Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója.

A cég idén is tartja 20 százalékos részesedését, de a magyar piac is megszenvedi a pénzügyi válságot, és ahogy Eppel János fogalmazott, "a globális mellé megvan a saját bajunk: a felfújt és mesterségesen gerjesztett vásárlási igény korábban rekordokat eredményezett, de az évi 200 ezer személyautó nem volt reális szám".

Információink szerint a Porsche Hungaria hároméves likviditási tervet készített 230 kereskedésből és 280 szervizből álló márkakereskedői hálózatának támogatására. Végleges értékesítési adatokat januárra ígér a cég, a JATO nyilvántartása szerint 2008. január elseje és december 12-e között 28,6 ezer új Audi, Porsche, Seat, Skoda és Volkswagen személyautót és kishaszonjárművet helyeztek forgalomba Magyarországon.

A prémium szegmens eladásai nem estek, sőt, ahogy Mátrabérci Sándor, az Audi márkaigazgatója elmondta, idén először érik el a kétezres darabszámot, ami közel 20 százalékkal haladja meg a tavalyi darabszámot.

Európai piac: mínusz 7%

Az ACEA adatai szerint az európai piacon novemberben 904 ezer új személyautó kelt el, ez 25,8 százalékkal kevesebb, mint tavaly. Éves szinten 7,1 százalékos, az új tagországokban 22,6 százalékos a viszszaesés, az EU-ban 13,78 millió új autó kelt el. A zuhanás mértékében 39,7 százalékkal Lettország vezet, majd a 18,6 százalékos írek következnek. A legnagyobb piacon, a németeknél 2,86 millió új személyautót helyeztek forgalomba.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.