Porsche ródli és Opel hátizsák

A szalonokban a kocsik mellett egyre több márkajelzéses szuvenírt, sporteszközt, ruhát kínálnak, és nem csak karácsonyra.

Cipőt a cipőboltból - szól a szlogen, ám ezzel cseppet sem törődnek az autókereskedések, amelyek az utóbbi években a kocsik mellett egyre nagyobb hangsúlyt helyeztek a márkajelzéses szuvenírek, sporteszközök, ruhák, használati tárgyak eladására is. Noha ezek értékesítéséből az autóeladáshoz képest csekély bevételre tehetnek szert a gyártók, a marketing és a márkahűség erősítése miatt egyre fontosabbá válik ez az iparági "vadhajtás". Erre utal egyebek mellett az, hogy ma már alig akad olyan gyártó, amelyik ne készítene és árulna saját lógójával ellátott holmikat. A gyártók újfajta szerepének erősödésére utal az is: egyre több márka épít a karácsony előtti bevásárlási lázra. A BMW például díszcsomagolású órát kínál, a Porsche pedig slusszkulcsra emlékeztető USB-adathordozót és a "sportos karácsony" jegyében formatervezett, kormányozható, emblémával ellátott gyerekszánt dobott piacra az ünnepek előtt. Az Audi drága, elegáns órákat kínál az uraknak, s különleges, bőrből készült retikülöket, illatszeres-táskákat a hölgyeknek, a FIAT inkább a fiatalos, vagány, sapkákra, sálakra, pólókra, pulóverekre helyezi a hangsúlyt. A Porsche, amely már évek óta saját butikjaiban is kínálja ruhaneműit, tárcáit, óráit, táskáit, a sportos eleganciára és a minőségre törekszik - persze a márka presztízséhez illő áron, például karóra egymillióért.

A BMW próbálkozott már kávéfőzőgyártással, a Porsche pedig 400 euróért - százezer forintért - felnőtteknek fejlesztett ki, "ultragyors" alumínium ródlit. A Ferrari "belecsapott" a gördeszkaüzletbe is, és kínál sílécet negyedmillióért. Egyre több a márkajelzéses kerékpár is. Ezen a téren verhetetlen a Peugeot, amely 1882-ben készítette el első biciklijét, jelenleg pedig gyerekeknek és felnőtteknek összesen tizenkétféle modellt kínál. A BMW is régi motoros a kerékpárok piacán, hiszen 1946 óta árul bicikliket, 1992-től pedig már a bajor gyár fejleszti saját modelljeit. Kipróbálta magát a kerékpárüzletben egyebek mellett a Mercedes, az Audi, a Volvo, a Renault, de még a Ferrari is. Akadnak igazán praktikus, megfizethető árú holmik is a szalonokban. Az Audi például kínál zsebszerszámkészletet, amiből a svájci bicskához hasonló módon acél csavarhúzó, fogó, reszelő és fűrész hajtható ki. Az Opelnél 50 euróért, mintegy 12,5 ezer forintért túrázóknak - erős, vízálló, tartós - hátizsákot lehet vásárolni.

A hasznos termékek közé tartoznak a gyári csomagtartók is, melyek kétszer-háromszor többe kerülnek, mint a bevásárlóközpontokban kaphatók, de legalább biztosan nem esnek le, nem csúsznak el megkarcolva a karosszériát. Érdemes kifizetni a márkajelzéssel járó többletköltséget az eredeti, gyári gyerekülésekért is. Azok garantáltan az adott márka járműveihez illeszkednek, megbízhatók, s ami a legfontosabb, biztonságosak.

Olcsó retro a piacon: klasszikus játék fémlemezből
Olcsó retro a piacon: klasszikus játék fémlemezből
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.