Szibérián keresztül biztonságosabb a vasút

A helyben gyártott autóknál és az importmodelleknél is sok nehézséget okoz a szállítás, mely nem tudta követni az orosz autópiac fejlődését. Eddig többségében kamionokon történt, ám az utak állapota nem tette lehetővé a nagy volumenű, gyors és biztonságos haladást.

A vasútnak is volt kockázata, mert sokszor rongálódtak meg az autók, melyeket tolvajok is megdézsmáltak, és a szállítmányokat a költséges fegyveres őrizet sem mindig tudta megóvni. Különösen a távol-keleti piacokról érkező márkák szenvedték meg az utazást. A transzszibériai vasút (TSR) új szolgáltatásként teljesen zárt, időjárástól és tolvajoktól is megfelelően védett szerelvényeket állított forgalomba. Elsőként a Japánból érkezett Mazdák váltottak jegyet a különleges szerelvényre.

A transzszibériai vasútvonalon közlekedő zárt szerelvények nemcsak biztonságosabbak, de gyorsabbak is: a Japánból származó keresett modellek esetében akár 30 nappal rövidítheti le a várakozási időt.

A kezdeményezést három sikeres kísérleti szállítás előzte meg: a 2007 szeptemberében indult próbajáratokon több száz, pontosan megfigyelt tesztjárművet alkalmaztak, és új terminálokat építettek fel az útvonal mentén. A tesztek az Oroszországi Vasutak és a Mazda vasúti szállítója, a RailTransAuto (RTA) közötti együttműködéseként valósultak meg.

A próbajáratok után így nyilatkozott Jörgen Olesen, a Mazda Motor Europe ügyfélszolgálatért és logisztikáért felelős alelnöke: "A Mazda az egyik legnépszerűbb autómárka Oroszországban; eladásai hónapról hónapra két számjegyű növekedést mutatnak. A vasúttal a jelenleg létező csatornáinkat kívánjuk kiegészíteni, így továbbra is szállítunk hajón, illetve nyugat felől közúton. Ez a kettős szállítási stratégia segít kielégíteni a magas oroszországi keresletet, egyben lerövidíti az ügyfél-kiszállítási időket."

Az autók a Zarubinótól (erre a Vlagyivosztok melletti állomásra hajózzák be a gépkocsikat Hirosimából) Moszkváig tartó, mintegy 9300 kilométeres utat külön erre a célra összeállított, harminc kocsiból álló szerelvényeken teszik meg. Az autók így 10 nap alatt érnek Moszkvába - olyan gyorsan, mint a személyvonatok. Valamennyi szerelvény kizárólag teljesen zárt vasúti kocsikból áll, az autók karosszériáját fólia védi. A moszkvai kirakodást követően minden egyes gépkocsit alaposan átvizsgálnak.

A japán gyártású Mazdák váltottak először bérletet a zárt szerelvényekre
A japán gyártású Mazdák váltottak először bérletet a zárt szerelvényekre
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.