Kétkerekű villamos
A motorosok vakon bíznak a világ kőolajtartalékaiban, és ha a nagy gyártók kínálatát vizsgáljuk, nem is tesznek ellene. Az alternatív hajtás a kétkerekűekben nehezebben találja meg helyét, hiszen általános trend a súlycsökkentés és a praktikus pakolóhely kialakítása, ezt pedig eddig csak néhány cég, például a Piaggio tudta valahogy összeházasítani a vagány formákkal és a szükséges menetteljesítménnyel.
Az ismeretlenségből lépett elő a Vectrix nevű amerikai cég és azonos nevű, villanyhajtású maxirobogója, hogy lássuk, van remény a benzin utáni időkre. A pufók szériamodell hátsó kerekét elektromotor hajtja, és az otthoni konnektorról tölthető Vectrix állítólag kilencvenhét százalékkal kevesebb pénzből üzemeltethető, mint benzines kategóriatársai.
A műszaki tájékoztató elég meggyőző, hiszen a kétszemélyes gép akár száz kilométert is megtehet két konnektorvizit között, bár a hatótávolság nagymértékben függ az átlagsebességtől és a terheléstől. A nikkel-metál-hibrid telepek nyolcvanszázalékos regenerációjához két és fél óra elegendő, és a robogó körülbelül hétezer euróért kerül a kereskedelembe, ami nagyjából egy négyszemélyes kisautó ára.
Egy töltéssel száz kilométert bír a Vectrix akkumulátora