Háromnapos nyeretlen a nagyok ellen

Rajthoz állt a kötelező kampányban a Wabard Biztosító. A tizenöt csapatból álló mezőny új istállója a verseny leintéséig 30-50 ezer lakossági, és több ezer céges ügyféllel szerződne.

Biztosítót alapítani kockázatos vállalkozás - állítja Wáberer György. A Wabard alapítója szerint azonban legnagyobb befektetése, a Waberer's Holding immár tizenöt évre visszanyúló tapasztalatai egyértelművé tették: a közlekedési szakvállalkozásoknak egy bizonyos nagyságrend elérése után célszerűbb "házon belül" megoldást találniuk járműveik és árujuk biztosítására. A Waberer's esetében a váltás mellett szólt, hogy a társaság a mintegy 4200 különféle gépjárműve után évente kifizetett egymilliárd forintnak hozzávetőleg csak hetven százalékát kapta vissza kárai enyhítésére a biztosítóktól. Azaz, a cég befizetései az átlagosnál nagyobb profithoz juttatták a biztosítási piac szereplőit. Befektetőpartnereivel, a leggazdagabb magyar vállalkozók között emlegetett Kedves Ferenc és Nagy György támogatásával ezért vágtak bele a Wabard életre hívásába.

A Wabard üzleti ajánlatain látszik is, hogy a társaság bebiztosította magát. Nagy Imre vezérigazgató megfogalmazásában ez úgy hangzik: a Wabard díjait eleve nem akarták a legalacsonyabb szintre beállítani. Ennek ellenére tarifáik még így is kedvezőbbek számos, már régóta piacon lévő biztosítóénál. Lakosságnak szánt ajánlataikkal elsősorban a többgyermekes családokat, a közszférában dolgozókat és a 26 év feletti pályakezdőket célozták meg - számukra többféle kedvezményt is kidolgoztak. A legnagyobb engedmény a Wabard tulajdonosi köréhez tartozó cégek munkavállalóinak és nyugdíjasainak jár: ők a listaárnál harminc százalékkal olcsóbban szerződhetnek.

Akárhogy is: a Wabard legfontosabb potenciális ügyfeleit a fuvarozókban látja. A számukra kikalkulált díjtételek első közelítésben a középmezőnyben futnak. Egy, két tonnánál kisebb teherautó éves kötelező biztosítása például 360 ezer forint, ha a szerződő 26 év alatti, 96 ezer forint, ha ezt a kort már meghaladta. Cégek ugyanerre a járműre évi 120 ezerért köthetnek biztosítást. Egy nagyobb, hat tonna feletti járműre azonos feltételek mellett 720 ezer, 192 ezer, illetve 240 ezer forint díjjal lehet szerződni.

A szakvállalkozásokat mégis mérlegelésre késztetheti, hogy a Wabard speciális flottakedvezményt és pótdíjrendszert vezetett be. Ezeket azok vehetik igénybe, akik egyszerre legalább három járműre kötnek szerződést. Egy bizonyára sajátos kockázatelbírálási szabályzat alapján a társaság listaáraiból akár kilencvenszázalékos kedvezményt is adhat partnereinek. Üröm az örömben ugyanakkor, hogy a kockázatosnak ítélt ügyfelek akár 200 százalékos pótdíjat is kaphatnak.

Indulása első évében a Wabard látszólag nem próbálja letarolni a piacot. Ezt jelzi, hogy a cég nem is titkolja: a 2009-re várt, már szolid eredményt hozó mintegy kétmilliárd forint árbevétel fele a tulajdonosok saját járműflottáinak biztosítási befizetéseiből jön össze. Az eredményt azonban a várakozások szerint a Wabardhoz szerződő számos szakvállalkozás is javítja majd. Emellett a cégnél úgy számolnak: versenyképes tarifarendszerük a kampány alatt 30-50 ezer lakossági ügyfelet is a társasághoz csábít majd.

Veszélyes olcsóság

Kifogásolja a Wabard kötelező ajánlatait a Mabisz. A szervezet azt panaszolta fel a felügyeletnél, hogy a biztosító az idén nyáron csődbe ment MÁV tarifáinál is alacsonyabb díjakkal futott neki a kampánynak. Ajánlata szerint a háromnál több gépkocsit a Wabardnál biztosító ügyfelek akár kilencvenszázalékos flottakedvezményt is kaphatnak. Ennek megalapozottságát pedig aggályosnak tartják. Binder István, a PSZÁF szóvivője kifejtette: a felügyelet valamennyi biztosító ajánlatait megvizsgálja. A Wabard tarifáira vonatkozó kritikák így nem teremtenek különleges helyzetet, és újabb vizsgálódás megindítására sem ad okot. Ennek ellenére, ha a PSZÁF szakértői jogsértéssel találkoznak, a felügyelet a lehető legrövidebb időn belül határozatot hoz a helyzet megoldására. Nagy Imre, a Wabard vezérigazgatója megérti a Mabisz aggodalmait, ám alaptalannak tartja azokat. Szerinte cégük nem alkalmaz olyan díjtételt, amely kirívóan alacsony lenne. A személyautóknál alkalmazható legnagyobb kedvezmény harmincszázalékos lehet, és számításaik szerint ezt a mértéket az átlagos kedvezmény mértéke a fuvarozók teherautóinál sem haladja majd meg.

Veszélyes üzlet. A Wabard vezetői szerint reálisan mérték fel a kockázatokat, de ha kell, a zsebükbe nyúlnak
Veszélyes üzlet. A Wabard vezetői szerint reálisan mérték fel a kockázatokat, de ha kell, a zsebükbe nyúlnak
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.