Lát, olvas, és okosan világít
Gazdasági válság soha nem jöhet jókor, az Opel menedzsmentje azonban alighanem bármilyen más időpontban szívesebben "látta volna" a pénzügyi krízist az idei ősznél. Októberre időzítette ugyanis az Opel a gyár életében meghatározó szerepet játszó középkategóriás modell, az Insignia bemutatását. A premiernek pedig aligha kedvez az, hogy világszerte egyre kevesebb az autóvásárló, így zuhannak az eladások, s mind több márkánál kell visszafogni a termelést. A szerencsétlen körülmények ellenére sem látják azonban túl sötétnek a jövőt az Opel-gyárban: biztosak abban, hogy a Vectra-utód a krízis ellenére is "sikerre van ítélve" a középkategóriás kocsik évi 2,4 millió darabos piacán.
A gyáriak bizakodása aligha alaptalan az Insignia esetében: a Vectra névtől húsz év után megváló középkategóriás Opel ugyanis formájával, technikájával, és ami manapság a legfontosabb, árával is kitűnik a mezőnyből. Az Insignia alapára 5,5 millió forint lesz, ami azért is különösen figyelemre méltó, mert a most kifutó Vectra 200 ezer forinttal drágábban kapható. Noha az Insignia olcsóbb lesz elődjénél, sokkal többet kínál annál - már megjelenésében is. Az Opel új formavilágát, stílusát hirdető, különleges vonalvezetésű karosszérián már nyoma sincs a konzervatív szögletességnek, íves-gömbölyű vonalak, aprólékosan kidolgozott részletek teszik vonzóvá a Vectra-utódot. A míves karosszéria ráadásul nem csak szép, hasznos is: az Insignia légellenállási mutatója, CW-értéke rendkívül alacsony, mindössze 0,27, ami kedvező fogyasztást, csendes utasteret eredményez.
A reménybeli Insignia-tulajdonosok hétféle motor - négy benzines és három dízel közül - választhatnak majd. A leggyengébb benzines, az 1,6-os 115, a legerősebb, a 2,8 literes, V6-os turbó pedig 260 lóerős. A dízelmotorokat 110, 130 és 160 lóerős változatban kínálják. De készül már az Eco-, vagyis a különösen alacsony fogyasztású, környezetkímélő verzió is, aminek kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása 140 gramm alatt marad.
Az Insigniában technikai újításokból sincs hiány. Az aktív futómű magától alkalmazkodik az útviszonyokhoz és a vezetési stílushoz. A kocsi belső visszapillantó tükre előtt elhelyezett kamera érzékeli, "látja" ha indexelés nélkül hagyja el az autó a sávot, s a veszélyre hang-, valamint fényjelzéssel figyelmezteti a sofőrt az Insignia. A kamera ráadásul már nem csak lát, "olvas" is. Figyeli és leolvassa az út mellett elhelyezett KRESZ-táblákat, s a műszerfalon megjeleníti például azt, hogy az adott útszakaszon mekkora a legnagyobb megengedett sebesség. Hasonlóan újszerű, érdekes megoldás az Insigniában az "okos lámpa." A fényszórók kilencféle üzemmódban működhetnek az útviszonyoktól függően. Városban például rövid és széles fénysávot képeznek, ha pedig utcasarkon fordul be a kocsi, akkor majd kilencven fokban "bekanyarodva" segítik a sofőrt. Országúton hosszabb, keskenyebb sávot világítanak be a fényszórók, amik automatikusan kapcsolják fel és le a reflektort attól függően, hogy jön-e szembe másik autó.