Két napig fúrtak lyukakat a címernek
Al Capone megrendelésére készült a leghíresebb páncélozott limuzin: a gengszter vagyonának elkobzása után az Egyesült Államok tulajdonába került a különleges Cadillac, mely évekig szolgálta Franklin D. Roosevelt amerikai elnököt. Több politikus és üzletember köszönheti életét páncélozott autójának. 1995. április 20-án José Maria Aznar ellen követtek el Madrid központjában merényletet: a huszonöt kilós távirányítású bomba az Audi A8-as alatt robbant, ám az ellenzéki politikus - később spanyol miniszterelnök - sértetlenül szállt ki a páncélozott limuzinból, miközben százméteres körzetben több épületfal összedőlt, és félszáz parkoló kocsi is megsérült.
Hoszni Mubarak autóját etiópiai látogatásakor támadták meg terroristák, ám az 560 SEL Mercedes megvédte az egyiptomi elnököt, aki a gyártóhoz írt levelében is kifejezte háláját.
Mostarban 1996 februárjában feldühödött fanatikusok ötven percen át kövekkel dobálták, kalapáccsal verték, és kézifegyverekkel lőtték Hans Koschnick európai uniós követ autóját, de a 750iL BMW utasterébe nem tudtak behatolni, és az utasok is megúszták sérülések nélkül, legalábbis testileg...
2005. március 17-én az orosz energiatröszt, az EESZ vezetője, Anatolij Csubajsz próbálhatta ki élesben a legújabb páncélozott BMW 7-est, mely bombának és géppisztolysorozatnak is ellenállt, sőt szétlőtt kerékkel is képes volt a golyózáporból kimenekíteni utasait. A legújabb BMW 760Li High Security modellben a kétrétegű páncél egy keményebb külsőből és egy különlegesen edzett belsőből áll. A B4 védettségű modellek karosszériájának megerősítéséhez erős kötésű, rostos kötőanyagokat (aramid, polietilén) és acélt használtak. A 21 mm vastagságú szélvédőt polikarbonát réteggel is bevonták, hogy a szétszóródó üvegszilánkok ellen is védje az utasokat. A biztonságos üveg a 44-es magnum lövedékétől is megvéd: a golyó súlya 15,6 gramm, sebessége 440 m/s, a teszteknél az autókra ötméteres távolságból hármas sorozatot adtak le 120 mm-es szórásban. A Security-modellek utastere teljesen golyóálló, védelme a különleges összetételű aramid és polietilén bevonatú acélborításának köszönhető. A pápa és Kofi Annan is használ páncélozott BMW-ket.
Az automobil feltalálója és a világ legrégibb autógyártója a Mercedes különlegesen védett személyeknek készült járműveknél is úttörő: az 1928-as Nürburg 460 típussal világelsőként kezdte meg a gyári páncélozást, ilyet használt a japán császár is. Az üzlet különösen a hetvenes években indult virágzásnak, mert Latin-Amerikában megszaporodtak a diplomaták elleni támadások, aztán az európai terroristacsoportok, a Vörös Brigádok és a Vörös Hadsereg Frakció akciói lendítettek a megrendeléseken. Ekkor kezdtek népszerűek lenni a különböző kategóriájú és védettségi szintű Guard-modellek: a 350 SE, a 350 SEL, a 450 SE és a 450 SEL.
A defekttűrő gumiabroncs, a repesztámadás után öntömítő benzintank és a tűzoltó berendezés mellett a biztonságot növeli a technológia is: az ajtók, a hátfal, az oldalak, a tető, a homlokfal páncélzatát nem utólag szerelik be a kész autóba, hanem külön gyártási lépésként, már a nyers karosszériába beépítik.
A Mercedes-Benz típusai különböző fokú fenyegetéseknek képesek ellenállni: az európai B4 kategóriájú az utcai támadások ellen véd, és kibírja a nagy kaliberű revolver lövését. A legmagasabb szintű modell, a B6/B7 kategóriás hatásos a terroristatámadás ellen: páncélzata felfogja a revolverlőszernél kétszer gyorsabb katonai fegyver lövését, és megvéd a kézigránát és a robbanószerkezet repeszeitől.
A 12 hengeres, 5513 köbcentis, kétturbós motor teljesítménye 517 lóerő, forgatónyomatéka pedig 830 Nm, a 6,4 méter hosszú és 4,3 méteres tengelytávú S 600 Pullman Guard tetejét hátul megemelték, hogy még kényelmesebb legyen beszállni, és nagyobb legyen a fejtér. A sofőrválaszfal mögött négyen ülhetnek egymással szemben. A Mercedes hosszú, páncélozott limuzinjának neve az amerikai Pullman Palace Car Company által készített vasúti luxusvagonoktól ered. A húszas évek óta olyan nagy, komfortos autót jelent ez a szó, amelyben válaszfal van a vezetőülés és az utastér között.
Ahány megrendelő, annyiféle páncélautó. Az extra nagy hamutartó, a tolószékes utas beszállását megkönnyítő berendezés, a kívül utazó testőrök küszöbje és tetőkapaszkodója rutinfeladatnak számít. A pápamobilt például tolótetővel és megemelhető üléssel kellett felszerelni, ami szintén könnyen ment, ám az igazi problémát a pápai címer elhelyezése okozta, hiszen a C oszlop ötvözött acélját nem vitte a közönséges fúró, és a wolframfejűvel is két napig tartott a művelet.
Az orosz államelnöknek 1997-ben orosz kommunikációs rendszert kellett beépíteni a szűkre szabott helyre. Eduard Sevardnadze emlékiratainak egyik kötetével köszönte meg a gyártóknak a biztonságos páncélautót, mely egy merényletben megvédte.
Bizalmi ügy
Páncélozott autókat csak az érdeklődő leellenőrzése után adnak el vagy készítenek a cégek, melyek természetesen titokban tartják a megrendelők kilétét. Ezek a kocsik félmillió kilométernél többet futnak, és ha már kiszolgálták gazdáikat, visszakerülnek a gyárba, ahol felújítás után újból eladásra kerülnek. A védett autók nehezebbek a sorozatgyártásúaknál, ezért meg kell tanulni vezetésüket: a Mercedes-Benz 1993 óta valamennyi vásárlójának sofőrtanfolyamot biztosít, hogy a vészhelyzeteket is gyakorolják.