A zöldgumik csendesebbek

- Egy-egy álláshelyre általában 80-100 jelentkező akad, ami azért jelzi a cég presztízsét - mondja Hwi Joong Kim, a Hankook Tire technológiai igazgatója, akit Daejeonban, a gumiabroncsgyártó vállalat koreai kutatóközpontjában kérdeztünk a Hankook fejlesztő munkájáról. - Összesen 780 kutatómérnök dolgozik a cégnél, csak ebben az intézetben hatszázan.

Ezenkívül önálló kutatóbázist működtetünk Kínában, Japánban, Németországban és az Egyesült Államokban is, hogy a különféle útviszonyokhoz alkalmazkodó abroncsokat a helyszínen lehessen továbbfejleszteni.

A kutatórészleghez tartoznak a tesztpályák is, ebből Dél-Koreában száraz és vizes változatúak állnak rendelkezésre. Az új fejlesztésű téli gumikat viszont - az erős tél hiánya miatt - máshol kell kipróbálni, nyáron Új-Zélandon, télen pedig Finnországban, Svédországban, Ausztriában és Japánban bérel a cég havas pályákat.

A Hankook bevételeinek öt százalékát, évente közel 200 millió dollárt költ kutatásra. Hwi Joong Kim szerint csak az a cég lehet sikeres, amely a négy legfontosabb fejlesztési szempontot - a gumik teljesítményét, a biztonságot, a kényelmet és a környezetvédelmet - egyformán képes szem előtt tartani.

- Az elmúlt években főbb kutatási céljaink közé tartozott, hogy a minimálisra redukáljuk a nagy sebességnél fellépő menetzajt, minél kevesebb szintetikus alapanyagot használjunk a gyártásban, a fékhatás megőrzése mellett mérsékeljük az úgynevezett gördülési ellenállást, valamint érzékelhetően csökkentsük az abroncsok súlyát. A legújabb generációs Hankook személyautó-abroncs, az enfren jövő év elejétől már Európában is kapható lesz. Az enfrenabroncsok legfőbb tulajdonsága, hogy a tesztek tanúsága szerint használatukkal 110 kilométeres sebességnél 16 százalékkal csökken az üzemanyag-felhasználás.

Hwi Joong Kimtől megtudtuk, hogy az enfrengumik súlyát sikerült öt százalékkal csökkenteni, a jelenleg folyó kutatások pedig azzal kecsegtetnek, hogy további öt százalékot is le lehet még faragni. Mindez azt jelenti, hogy a 10-15 kilogrammos személyautó-abroncsok egy-másfél kilót is veszíthetnek a súlyukból. A világ jelenleg hetedik legnagyobb abroncsgyártó cége - amely évek óta két számjegyű termelésnövekedést produkál. Az európai eladásokra kell koncentrálnunk - mondja Seung Hwa Suh, a Hankook Tire elnök-vezérigazgatója. 2009-től végre beszállítói leszünk egy prémiummárkának.

Amint arról beszámoltunk, várhatóan még idén aláírják azt a szerződést, amely szerint jövőre az Audi kínai és ingolstadti gyárában is Hankook gumikkal szerelik fel az új A3-asokat és A4-eseket. A dél-koreai cég elnök-vezérigazgatója megerősítette, hogy tárgyalásokat folytatnak a Mercedesszel és a BMW-vel is, hogy a jövőben első beszállítói lehessenek újabb két prémiummárkának.

Színes ajánlat a dél-koreai gumigyártótól
Színes ajánlat a dél-koreai gumigyártótól
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.