Négykarikás játékok
Képzeljünk el egy hatalmas luxusterepjárót 20 colos kerekekkel, lakószobányi belsővel, 12 hengeres, 6 literes, brummogó hangú motorral - és 10 liter körüli fogyasztással. Az átlagembernek talán meghaladná a képzelőerejét a feladat, az Audinál azonban belevágtak, és az ötletből autó is született. Az Audi Q7 V12 quattro a legerősebb dízel SUV a világon (500 lóerő, 1000 newtonméteres nyomaték, 5,5 másodperces gyorsulás 100 kilométer/órára, 250 km/h körüli végsebesség - a motort egyébként Győrben gyártják), és mindezt képes 11,3 literes átlagfogyasztásból kihozni.
Az adathalmazt látva az embernek önkéntelenül is a miért? kérdés jut először az eszébe (azaz miért izgulna valaki pont a fogyasztás miatt, aki ilyen autót vesz?), de ez csupán egy régi beidegződés, amit sürgősen el kell felejteni. A világ változásának biztos jeleként ebben a kategóriában is megjelent a környezettudatos vásárlói réteg, amelynek képviselői ragaszkodnak ugyan a roppant erőhöz és a látványos külsőségekhez, de közben nem szeretnének lelkiismeret-furdalást érezni az esőerdők és a levelibékák miatt.
A szintén most bemutatkozott RS6 sportszedánnál nem a fogyasztást teszik a kirakatba (annyira azért még nem állt fejre a világ), de egy tízhengeres, ötezer köbcentis (580 lóerő, 4,5 másodperces gyorsulás, 280 kilométer/órás végsebesség) motorral hajtott, közel ötméteres torpedó esetében a 13,9 literes átlag nem tűnik ijesztőnek. A takarékos motorok ökonomikus használata külön tudomány, amit meg kell tanulni.
Igazán nagy mennyiségeket persze nem a Q7-ből és nem is az RS-ből, hanem az ugyancsak felfrissült A6-os szériából (A6 szedán és Avant, Allroad quattro, S6) tervez eladni a gyártó. Ennek a családnak a saját osztályában pillanatnyilag elismerésre méltó, 37 százalékos piaci részesedése van. Hogy a bő egyharmados porció megmarad-e, az az árpolitika mellett jórészt az innováción múlik - például azon, hogy az apró technikai részletekben is megtalálják-e a vevők az autó egészét jellemző műszaki színvonalat. Sokat számít például a gyári navigáció. Erre az A6 esetében nem lehet panasz: a fejlesztők még arra is odafigyeltek, hogy az alagutakban (ahol a készülékek elveszítik a GPS-jelet) a kijelző zavartalanul folytatni tudja a navigálást. A hifi, amit ezen a szinten inkább már multimédiának illik nevezni, az Audi úgy is hívja, a joystickszerű kezelőgomb neve például MMI, azaz MultiMedia Interface: remekül együttműködik a külső zenelejátszókkal (az iPoddal és a legváltozatosabb mp3-lejátszókkal), képes a digitális rádióadások vételére (emiatt nem kell majd két-három év múlva horribilis összegért kicseréltetni), és tévétuner is van benne.