Forradalmi orosz és sikeres olasz
Legújabb modellje, a California olyan sikeres, hogy már bemutatkozásának első napján közel hatezret rendeltek belőle. A sor ennél hoszszabb, hiszen többen akarják a sportkocsit, ám a gyár nem győzi, ezért már csak 2011-re lehet előjegyezni.
Luca di Montezemolo elnök a szalonon elmondta, hogy új modelljüket különösen a fiataloknak, és a Ferrarit először vásárlóknak találták ki.
Az elnök szerint: "elfogadhatatlanul hosszúak a várólistáink, és modelljeink népszerűségét sokan kihasználják: sokan spekulációs céllal jegyzik elő kocsijainkat, majd drágábban továbbadják. Ezt szeretnénk megszüntetni azzal, hogy a Californiából a tervezett évi 2500-as darabszámot 2800-ra, 2010-ben pedig háromezerre növeljük. A vetélytárs Lamborghini és a Porsche négyajtós limuzinjára utalva Montezemolo határozottan kijelentette, hogy amíg ő az elnök, nem készül ilyen Ferrari. Minek is készülne, hiszen a testvérmárka Maserati gyárt ilyet, és az bőven elég a piacon.
A California fejlesztésében és tesztelésében részt vett Michael Schumacher, Kimi Räikkönnen és Felipe Massa. Az 1,6 tonnás menetkész tömegű, 4,5 méter hosszú és 1,3 méter magas sportkocsi 4,2 literes V nyolchengeres, 460 lóerős teljesítményű motorjával álló helyzetből 4 másodperc alatt gyorsul százra, és 310 km/órás sebességre képes. A gyári adatok szerinti átlagfogyasztása 13 liter, és kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátása 305 gramm, ami messze rosszabb a 2012-re tervezett 130 grammos értéknél.
A Lada standján is virított egy vörös sportkocsi. A Revolution 3-as sem lesz tömegmodell, és nem váltja meg az orosz autóipart, de kétségtelenül látványos, ráadásul takarékosabb is a Californiánál. Négyhengeres, kétliteres, 245 lóerős benzinmotorjával 250 km/órás tempóra képes, és ezerkilós tömegének köszönhetően tíz liter alatt fogyaszt.
A forradalmi autó egyelőre csak álom, mert nem tervezik sorozatgyártását. (B. J. )