Q5: mindent vihet
Az ingolstadtiak két éve dobták piacra első terepjárójukat, a "robusztus" Q7-est, idénre pedig megszületett "kistestvére", a - Magyarországon decembertől kapható - Q5-ös. Az autó fődizájnere, az ír David Caffrey - akivel a spanyolországi tesztvezetés során sikerült beszélgetnünk - ugyanakkor kihangsúlyozta, hogy nem a Q7-es és az A4 Avant volt a kiindulópont, hanem teljesen új formavilággal jelentkeztek, amely azonban követi az Audi hagyományait.
Az Audi Q5 4,63 méteres hosszúsága és 1,88 méteres szélessége mellett mindössze 1,65 méter magas, s ezzel vetélytársai - a piacvezető BMW X3-as, a nemrég bemutatott Mercedes-Benz GLK és a még az idén várható Volvo XC60 - között a legsportosabb arányokat testesíti meg. Elejét a nagyméretű "singleframe" hűtőrács uralja, fényszórói "Xenon plus" technikával és LED nappali világítással is rendelkeznek. A hátsó lámpatestekben szintén világító diódákat alkalmaztak. A kupészerű megjelenést a sínekkel ellátott tetővonal hangsúlyozza, míg a sárvédőkbe hajló csomagtérajtó a motortérfedélhez hasonlóan alumíniumból készül. Az "S line" optikai csomag még sportosabb megjelenést biztosít, míg az "off-road style" csomag első és hátsó alsó védőlemezzel és 19 colos keréktárcsákkal van felszerelve.
A 2,81 méteres tengelytáv a legnagyobb a szegmensben, ami érződik is a tágas utastérben. A hátsó üléstámlák ledöntésével a csomagtér 540-ről 1560 literesre növelhető. A Q5-ben számos praktikus rakodórekeszt, italtartót és fedélzeti csatlakozót helyeztek el, az extra felszerelésként rendelhető, klimatizált pohártartó pedig igény szerint hidegen vagy melegen tart.
Az utastérben az alumínium, a nemes faburkolat, a króm, valamint az Alcantara bőrkárpitja kölcsönöz igényes megjelenést az autónak. Az elektromechanikus rögzítőfék, az automatikus légkondicionáló és a műszeregység képernyője egyaránt szériafelszereltségben érhető el.
Az Audi Q5 négyféle, két benzines és két TDI-motorral jelent meg, mindegyikük közvetlen befecskendezésű és turbófeltöltésű, "természetesen" quattro összkerékhajtású, a nagyobb motorokhoz pedig hétsebességes S-tronic váltó tartozik. A kétliteres benzines nagyon sportos benyomást keltett (211 lóerő), persze nem annyira, mint a 3.2-es FSI (270 lóerő) - amelyet nemsokára háromliteres motor vált -, de a fogyasztása és a szén-dioxid-kibocsátása is sokkal jobb. A két- és a háromliteres dízelmotor (170, illetve 240 lóerő) átlagfogyasztásánál gyárilag egyaránt nyolc liter alatt számolnak, de a tesztvezetés alatt is biztosan tíz liter alatt teljesítettek, így talán a 2.0 TDI lehet a Q5-ös "slágermodellje".