Koleos - három az egyben

Ma már nem elég egyterűt, limuzint vagy off-road kocsit gyártani, nem elég, ha valaki csak az aszfaltra vagy a terepre kínál járművet, és az sem igazán nyerő, ha egy kocsival csak dolgozni, reprezentálni vagy utazni lehet családi nyaralásra.

Ma már adni kell a rekreációra, az élvezetre is, ezért a többfunkciós kocsiké a jelen, de a SUV-ok népszerűségét elnézve alighanem a jövő is.

Nem véletlen, hogy ebből a piacból részesedni akart a Renault, és nem hagyhatta, hogy az igényes és persze fizetőképes vevőket csak Ford Kugák, Opel Antarák vagy Nissan X-Trailek kényeztessék. Igaz, ez utóbbiak csak mérsékelten számítanak konkurenciának, lévén, hogy a két márka, mármint a Renault és a Nissan modellje egy fészekaljból való. Megalkották tehát a Koleost, az első igazi összkerékhajtású Renault-modellt. Illetve a Scéniknek volt már egy RX4-es változata. Azt az autó dönti el, hogy mikor van szükség összkerékhajtásra, és arról is gondoskodik, hogy a nyomatékelosztás éppen az aktuálisan legmegfelelőbb legyen. Kis sebességnél viszont magunk is megválaszthatjuk azt, hogy két kerék hajtson, vagy kétszer kettő. A négykerekes erőátvitel a biztonság szempontjából sem mellékes, hiszen megcsúszáskor még az ESP működése előtt korrigálja a nyomatékvesztést. Elindulásnál pedig a tapadástól függetlenül egy elektronikus nyomatékelosztó az összes kereket meghajtja. Ez ugyanaz a rendszer, amelyet a Nissan az X-Trailben már sikerrel alkalmaz. Hegymenetben az elindulást, lejtmenetben pedig az ereszkedést segítő rendszerek viszont még a legügyetlenebb mazsolák számára is kezessé teszik a kocsit. Tíz foknál magasabb emelkedőn lép működésbe, vagyis el lehet felejteni a kézifékes indulást vagy a hirtelen pedálváltást. Lejtőn a középkonzolon lévő gomb megnyomásával aktiválható az ereszkedő rendszer, amely megakadályozza a kocsi felgyorsulását hét kilométeres sebességnél gyorsabbra.

A Koleost 150 vagy 175 lóerős, kétliteres dízelmotor hajtja, de aki ragaszkodik a benzineshez, annak a 2 és fél literes, 170 lóerős változatban kell gondolkodnia.

A Renault terepjárót az se zavarja, ha kerekei olykor-olykor a levegőben vannak
A Renault terepjárót az se zavarja, ha kerekei olykor-olykor a levegőben vannak
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.