Moszkvai Mozaik
Hamarosan vezetnek
Németország, Olaszország és Nagy-Britannia után a tavaly eladott 2,568 millió új személyautóval a negyedik legnagyobb európai piac lett Oroszország, mely négy éven belül az első helyre kerülhet, és 2012-ben már ötmilliósra bővülhet.
Német aggodalom
Jelentős helyi érdekeltségeiket féltve aggódnak a német márkák az orosz-grúz konfliktus miatt, bár a Ruhrgas szóvivő asszonya sietve jelentette ki, nem fél attól, hogy a 2036-ig érvényes gázszállítási szerződéseket bármi veszélyeztetné. Négyezer-hatszáz német cég Oroszországba irányuló exportja egy év alatt 23 százalékkal nőtt, és az első fél évben elérte a 15,8 milliárd eurót. A Bundesbank becslése szerint 2007-ben a közvetlen német beruházások értéke meghaladta a 14 milliárd eurót, ami 25 százalékos növekedést jelent, a legnagyobb oroszországi német érdekeltséggel a Ruhrgas és a Volkswagen rendelkezik.
Golyóállók
Moszkvában tartotta a Thalia utód Symbol premierjét a Renault, a kiállítás sztárja a futurista Mazda Kazamai tanulmányautó, de nem kevésbé nagy az érdeklődés a Renault és az AvtoVAZ közös fejlesztésű C-Cross modellje iránt, mely típusjelében a Citroent, formájában és konstrukciójában a Koleost idézi. A terepjáró mellett a Kalina és a Priora néhány változatát is bemutatta a Lada, amely továbbra is vezető márka az orosz piacon. A nagyközönség itt ismerkedhetett meg a Chrysler Serbringből kialakított Volga Siber-modellel, melyből éppúgy készül golyóálló változat, mint az X5-ösből: a Security német páncélost már első nap megrohamozták a BMW standján, egyelőre még a vásárlók.
Gyorsít a Logan
A Dacia márkaigazgatója, a cseh nemzetiségű Previously Ptacek (39) lett a Renault oroszországi marketingigazgatója. Tavaly 100 ezer darabot adtak el a francia márkából Oroszországban, mely nyolcadik legnagyobb piaca. Tavaly 68 ezer Moszkvában gyártott Logan kelt el, az idei terv 160 ezer darab autó.