Négynapos munkahét és ötdolláros benzin
A J. D. Power elemzése szerint a tavalyi 16,2 millió autó után idén legfeljebb 13,4 millióval lehet számolni. A három nagy amerikai autókonszern az egy éve megszavazott huszonötmilliárd dollár után tovább 25 milliárd dolláros mentőhitelt és 3,75 milliárd dolláros kamattámogatást kért a hibrid- és más környezetbarát technológiák fejlesztésére a kongresszustól.
Az Egyesült Államokban a gallononkénti átlagos benzinár 4,11 dollár volt augusztus végén, az Amerikai Autóklub (AAA) összeállítása szerint legolcsóbban (3,35 dollár/gallon) Oklahomában, a legdrágábban (5,11 dollár/gallon) Hawaiin lehet tankolni.
Üzemeltetési költségeinek csökkentésére napi tízórás munkaidőt és öt helyett négynapos munkahét bevezetését javasolta a Chrysler vezetése az autóipari dolgozókat tömörítő UAW szakszervezetnek. A döntés elfogadása évi tízmillió dolláros megtakarítást jelentene a cégnek, de jótékonyan hatna a dolgozók közlekedési költségeire, csökkennének a csúcsforgalmi időszakok, kevesebb lenne az üzemanyag-felhasználás és a károsanyag-kibocsátás. Az ötletet először az atlantai alkatrészellátóban próbálják ki.
Az Egyesült Államokban 32 ezer embert foglalkoztató General Motors júliusban bejelentett 20 százalékos létszámcsökkentési terve után szeptember elsején másfél hónapot adott kilencezer dolgozójának arra, hogy elfogadja-e az előnyugdíjazásukról szóló ajánlatot.
Az 51 milliárd dolláros veszteséget felhalmozott konszern tízmilliárd dolláros megtakarítást remél a leépítésektől.