Lada a Forma-1-ben
A Honda, a BMW és a Toyota kiszállásával a magáncsapatok kerültek fölénybe a gyáriakkal szemben, legalább is ami a létszámot illeti, mert a Ferrari, a Mercedes és a Renault azért idén az élmezőnybe tartozik. A francia márka oroszországi részesedésének köszönhetően nemcsak autókat gyárt az AvtoVAZ-nál, de a Ladát is beszervezte, igaz egyelőre csak támogatóként.
Nem véletlenül, hiszen a Renault-csapat leszerződtette a GP2-ben már sikeres Vitalij Petrovot. A másik francia autóval szintén kelet-európai pilóta, a lengyel Robert Kubica versenyez. A Lotus személyében régi legenda tért vissza a sorozatba, igaz a klasszikus brit márka immár maláj tulajdonban van.
Mindig akad olyan gazdag és megszállott ember, aki nagy pénzt dob be a Forma–1-be. Tavaly első évében világbajnok lett Ross Brawn, ám nem minden befektetés térül meg olyan gyorsan. Bármikor, bárki vehet csapatot, de kevesen jutnak el a világbajnoki címig, vannak, akik gyorsan kiszállnak, és vannak a kitartóak.
Frank Williams már negyedszázada működik privátként, és még mindig esélyesként harcol. A pénz nem minden: a szerb Stefan GP például rajtra készen állt, de hiába szerzett meg minden technikát a Toyotától, a Bridgestone nem tudta időben gumikkal ellátni, ezért nem rajtolhat a hétvégén. A tizenkilenc futamból álló sorozat évadnyitója, a Bahrein Nagydíj március 14-én lesz, és az idei szezon októberben a dél-koreai futammal színesedik. A Magyar Nagydíjat augusztus elsején rendezik