Kína világelső, és tarolnak a dél-koreaiak
Amíg a kincstár éltette, virágzott az Egyesült Államok autópiaca, ám a támogatás gyorsan elfogyott, és éves szinten már tragikusan alakultak az eladások: 2009-ben 10,4 millió új személyautó,terepjáró és pickup kelt el, ez 21 százalékkal kevesebb az előző évhez képest. 2009-ben 678 ezer autót vásároltak az amerikaiak a 3500-4500 dollárral támogatott cash for clunkers, vagyis készpénz roncsért program keretében, amire 2,85 milliárd dollárt adott az USA kormánya. Ennek köszönhetően egy ideig jól alakultak az eladások, és az év végére némileg javultak a mutatók. Ám ahogy elfogyott a kongresszusi pénz, elfogyott a lendület is az évtizedeken át világelső piacon. A cím elveszett, mert Kína már tavaly októberben megelőzte az Egyesült Államokat: 2009. első tíz hónapjában 11 millió gépkocsit kelt el, ami 36 százalékos növekedést jelent egy év alatt.
Az Egyesült Államok piacán továbbra is vesztésre állnak a detroiti hármak: A Ford eladásai 16 százalékkal, a General Motors-é 30 százalékkal, a Chrysleré 36 százalékkal zuhant.
Tarolnak a dél-koreai-márkák: a Hyundai-Kia konszern735 ezer autója kilenc százalékos növekedést jelent. A japánok közül csak a 23 ezer darabos Subaru (+15%) tudott javítani.