Kétmillió autó Esztergomból

Kettős ünnep az esztergomi Suzukinál: húsz éves a magyarországi gyár és legördült a szerelősorról a kétmilliomodik autó.

A hivatalosan lángvörös-gyöngyház színű Suzuki Swiftet Gyulay Zsolt, a Magyar Olimpiai Bizottság alelnöke vezette le a futószalagról. A ceremónián Hisashi Takeuchi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérizgatója köszönetét fejezte ki mindazoknak, akik áldozatos munkájukkal kivették részüket a kétmillió, Magyarországon gyártott autó előállításából, s így osztozhatnak a sikerekben is.

A Suzuki soha egyetlen forint profitot nem vitt ki az országból, minden nyereséget visszaforgattunk a gyárba, bízvást mondhatom, hogy a cégünk egy magyar vállalat - mondta a vezérigazgató, aki szerint húsz év alatt 1,29 milliárd eurót, vagyis 347 milliárd forintot fordítottak fejlesztésre. Az esztergomi gyárban 3400 saját dolgozót foglalkoztatnak, az első körös beszállítóknál 18 ezer, további 84 cégnél 32,6 ezer munkahely köszönhető a Suzukinak: a negyvenezer ember a magyarországi foglalkoztatottak egy százalékát jelenti. A tájékoztatón Hisashi Takeuchi elmondta, hogy a Magyar Suzuki éves exportbevétele 1,4 milliárd euro, ami a magyarországi export két százalékát jelenti.

Az európai piacra készülő autók gyártásán kívül a vállalat az anyagcég Suzuki Motor Corporation által gyártott gépkocsik, motorkerékpárok és csónakmotorok értékesítésével is foglalkozik. A Magyar Suzuki Zrt. jelentős szerepet játszik a régió motorkereskedelmében is: nyolc környező ország (Szlovákia, Szlovénia, Horvátország, Szerbia, Románia, Bosznia, Koszovó és Montenegró) piacát látja el motorokkal. Exporttevékenysége során a vállalat nem csupán az európai piacot látja el gépjárművekkel, de szállít Japánba, Oroszországba, Ukrajnába és néhány közel-keleti és észak-afrikai országba – például Izraelbe és Marokkóba – is.

A vállalatot a Suzuki Motor Corporation többségi tulajdonosként 1991-ben alapította. Az induló modell, az első Swift 1992. októberében gördült le a gyártószalagról, ezt követte 2000-ben a Wagon R+, 2003-ban az Ignis, 2005-ben az új Swift, 2006-ban az SX4-es, 2008-ban a Splash, majd 2010 júniusában a legújabb Swift követte. Korábban bérmunkában készültek még Subaru Justyk, jelenleg pedig Fiat Sediciket és Opel Agilákat is gyártanak Esztergomban.

A Suzuki Motor Corporation egyedüli termelő leányvállalataként a kontinensen a Magyar Suzuki látja el a teljes európai piacot. 1991-es alapítása óta több lépcsőben bővült a japán cég magyarországi telephelye, egyre nagyobb kapacitású lett a prés-, hegesztő-, festő-, lökhárító- és szerelőüzem. A legjelentősebb bővítés a 2003–2008 közötti, amikor a Suzuki Európai Reneszánsz programjának keretében az európai disztribúciós hálózat kiépítése mellett a magyar leányvállalat kapacitását évi 300 ezresre növelték. Ennek köszönhetően 2008-ban 280 ezer gépkocsi készült Esztergomban, a válság után azonban csökkent a darabszám: a tavalyihoz hasonlóan idén is 170 ezer autó gyártásával számolnak.

A vezérigazgató a különleges esemény kapcsán bejelentette, hogy a húsz év és a kétmillió autó tiszteletére húsz szerencsés kaphat kétmillió forintnyi kedvezményt bármelyik modelljük árából, amennyiben a Suzuki-márkakereskedések valamelyikében 2011. július 15. és szeptember 30. között tesztvezetésre jelentkezik és kisorsolják a nevét.

Sportot csinálnak belőle

Az ünnepi eseményen Gyulay Zsolt Csonka Zsófia és Sidi Péter sportlövő, Pars Krisztián kalapácsvető, valamint Kiss Dániel gátfutó, Londonra kvalifikált magyar olimpikonok között vezette le a jubileumi Swiftet a gyártósorról.

Örömünkre szolgál, hogy a Magyar Olimpiai Bizottság gyémánt fokozatú támogatója, a Magyar Suzuki Zrt. évek óta a magyar sport, a magyar olimpiai csapat érdekeit szolgálja - mondta Gyulay. "Nagyon köszönjük, hogy támogatásukkal hozzájárulnak ahhoz a megfeszített munkához, amely a magyar sportéletben folyik, és biztosítják a londoni felkészülés nyugodt körülményeit. Bízom benne, hogy a 'mi autónkkal' a jövőben is szoros lesz az együttműködésünk. További sikereket kívánok, és gratulálok a dupla jubileumhoz." A Magyar Suzuki négy éven keresztül, a londoni olimpiáig gépkocsiflottával támogatja a MOB munkáját, ezzel segítve a sportolókat, edzőiket és a szakvezetőket a felkészülésben.

Hisashi Takeuchi és Gyulay Zsolt beszáll a kétmilliomodik esztergomi Suzukiba
Esztergom, 2011. július 14. Takeucsi Hiszasi, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója (b) és Gyulay Zsolt, a Magyar Olimpiai Bizottság alelnöke beszáll a "lángvörös gyöngyház" színű Suzuki Swift autóba a Magyar Suzuki esztergomi gyárában legyártott kétmillió gépkocsi tiszteletére rendezett ceremónián.
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.