Bejött a Bugatti feltámasztása, de csak hír maradt a Trabant

Vajon elég lesz-e a márka hagyományára építenie és a modellekben már most is zsúfolt sportterepjáró szegmensben újra indulnia a félévszázada elaltatott német Borgwardnak, melynek első modelljét ősszel mutatják be?

Az automobil megjelenése óta négyezer márka próbálkozott gyártással, a többségük megszűnt, de mindig vannak kísérletek a feltámasztásukra. Ígéretekből volt már elég, prototípusból is született néhány, a sorozatgyártásig viszont csak kevés jutott el.

A Trabant többször beharangozott feltámasztása inkább csak reklámfogás volt. Heinz Melkus fia, Peter és unokája, Sepp is csak egy bemutató sportkocsiig jutott, de a frankfurti szalonon való megjelenés nekik is jól megtérült, mert a drezdai Ferrariként is emlegetett és egykor Wartburg-technikára épült sportkocsi egyetlen példánya hatalmas vonzerőt jelentett a ma BMW-ket és Miniket forgalmazó kereskedőknek.

Vázlat a legendás brit Jensen FF kupéról
Vázlat a legendás brit Jensen FF kupéról

Orosz tőkével sem sikerült feltámasztani a TVR-t, és várni kell a Jensenre is: a legendás Interceptor modell elkészítésére a CPP céget kérte fel a több brit márkát birtokló svájci Healey Sports Cars, és az is kérdés, hogy a BMW mit tervez a Triumph sportkocsimárkával.

A Renault–Nissan Szövetség három évtized után élesztette fel a Datsun márkát: a Togliattiban készülő Go modellt csak a kelet-európai és ázsiai piacon forgalmazzák, így a Lada és a Dacia újabb konszernen belüli versenytársat kap.

A műanyag karosszériás Renault sportkocsi feltámasztását három évvel ezelőtt jelentették be: az utolsó Alpine 1995-ben készült, a Celebration modellt a márka hatvanadik évfordulóján mutatják be a Caterhammel közösen.

Nem hozta meg ugyanakkor a várt sikert a Daimlernek a Maybach feltámasztása, a Bugattit birtokló VW AG is eurómilliárdokat költött a Bugattira, ám ez inkább csak imázsépítésre volt jó. Egyetlen genfi bemutató autóig jutott a Hispano Suzia, s bár több tulajdonosváltást is megélt, mégsem működik az olasz De Tomaso.

Brémai Borgward Hansa 1955-ből
Brémai Borgward Hansa 1955-ből

Meglepően optimisták a Borgward örökösei: a kitűnő minőségű autóiról ismert márka gyártott kis autót és limuzint, híres modelljei között szerepelt a Hansa, a Lloyd, a Goliath és az Isabella, ám vetélytársai sikeresen hiteltelenné tették a bankoknál, ezért 1961 szeptemberében a Borgward-Werke AG csődbe ment. 1919-es alapítása óta egymillió autó készült Brémában.

A feltámasztott Borgward márka újkori első autója Kínában készül majd: a sportos terepjárót konnektorból is tölthető hibrid rendszer hajtja, a modell premierje szeptemberben lesz Frankfurtban. Az ezerfős stuttgarti központban dolgozik a márka feltámasztásán Christian Borgward, a cégalapító Carl F. W. Borgward unokája, aki gyerekkori álmát próbálja immár több mint évtizede megvalósítani. Azt majd a vevők döntik el, hogy mennyire lesz elég a sikerhez a márka múltja és az európai tervezőcsapat, és persze a kínai tőke.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.