IX. Civic
Húszmilliónál több készült belőle 1973 óta, a legújabb, és immár kilencedik nemzedéke kevésbé futurisztikus, mint elődje, de lehet, hogy ez is cél volt a Civic tervezésekor. Ha igen, akkor sikerült elérni, bár alaposabb vizsgálódás után felfedezhetőek az előző generációs ufo formák. Ami nem változott: futóműve, motorjának dinamikája és váltójának finom működése őrzi a hondás hagyományokat, ami kiváló úttartást, jó vezethetőséget és megfelelő gyorsulást jelent. Sportosságát fokozza a rendkívül direkten reagáló kormány. Mindez persze akkor érezhető, amikor már száguld a Civic. Beszálláskor azért visszaköszönnek a régebbi japán autók rossz beidegződései: az első ülések támlájának dőlésszöge továbbra sem állítható folyamatosan, ezért olykor éppen az a póztartomány hiányzik, ami a legkényelmesebb és legbiztonságosabb lenne. Karos szerkezetével más távol-keleti modellekhez hasonlóan a Civic is megfekteti a vezetőt, ha akarja az, ha nem. Sokan csípik ezt a pózt, én kevésbé, de hát ez van, igazodom hozzá.
Biztos velem van a baj, és csak nekem probléma a következő részlet is: tudom, hogy legkevésbé a dudát kell nyomni vezetés közben, de vészhelyzetben azért fontos lehet a jól észlelhető kürthang, ám amivel ezt az autót szállítják, az még egy Honda robogóhoz is méltatlanul gyenge...
Az apróbb hibák ellenére jó autó a Civic, és ami nem kevésbé fontos, karakteres fazon, ez pedig nem csak karosszériájára vonatkozik. Meglátszik rajta a négy éves fejlesztőmunka, melynek során szinte valamennyi alkatrésze új, vagy tökéletesebb lett, állítják a gyári szakemberek.
A középpontban most is a futómű állt, amin érezni is, hogy az autót sikerült a magyar utakon is használhatóvá és élvezetessé hangolni, menettulajdonságai és vezethetősége mellett az utastér kényelme és minőségi anyagai is tartják a hondás szintet.
„Az autó legyen biztonságos és könnyen kezelhető, valamint kedvező árú, és így tovább... De legfőképpen azt vártuk, hogy a megfizethető képességeivel emelkedjen ki.”, nagyjából így összegezte céljait Mitsuru Kariya, a fejlesztő csapat vezetője, aki szerint nem akartak letérni a 2006-os modellel kitaposott útról. A friss design, valamint a motor teljesítményének növelése és emissziójának csökkentése is jelzi, hogy, összességében elődjének alapvető erősségeire épít az új Civic.
A megkérdezett autótulajdonosok nagyra tartották az előző Civic egyéni stílusát, futurista kinézetét és célszerűségét, de jelezték, hogy a hátsó rész lehetne kifinomultabb, a hátrapillantás pedig jobb.
Nehéz persze összehangolni a markáns designt a praktikummal, és mindig kompromisszumot kell kötni. Íme az eredmény: a hátsó légterelőbe épített lámpaegység igazi látványelem lett. Szóval az egyéni stílusú far kialakításból sokat megőriztek, de továbbra is a kilátás rovására. Némi mentség, hogy sok más sportkocsitól eltérően a Civicnél nem áldozták fel a design oltárán a hátsó ablaktörlőt. Nem új ötlet, de kétségtelenül jól bevált recept a hátsó ajtók kilincsének elrejtése, amii igazán kupés fazont ad a kényelmes és sportos kocsinak.
Adatblokk
Az1,8 literes i-VTEC benzinmotor teljesítménye 142 LE 6500/percnél, nyomatéka 174 Nm 4300-nál, kilométerenként széndioxid kibocsátása 137gramm, 100 kilométerenkénti átlagfogyasztása 6,1 liter A 4,3 méter hosszú, 2 méter széles, 1,5 méter magas és 2,6 méteres tengelytávú Civic 9,1 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára. A hat fokozatú sebességváltóval szerelt öt ajtós és öt üléses Honda Civic Sport ára 5,359 millió forint.
Kaméleon világítás
Az ECO Assist megtanít a lendülettartó, de szükségtelen gyorsításokat és lassításokat mellőző vezetési stílusra, így akár 15-20 százalékos üzemanyag is megtakarítható. Kék a sebességmérő megvilágítása alapjáraton, ez a szín marad hirtelen gyorsítás és lassítás közben is. Zöldre vált, ha gazdaságosan vezetik az autót. A kettő között kékeszöld fény utal a finom gyorsításra és lassításra, amikor csak kicsit több gázt ad a vezető az optimálisnál.