Hideg üzemben - tanácsok a téli vezetéshez

Leginkább a téli gumi hiánya, a nem kellően fagyálló folyadék, az elöregedett és lemerült akkumulátor, valamint az útviszonyoknak nem megfelelő vezetési stílus okoz problémát a téli hónapokban.

Tankoljunk gyakrabban, legyen ital, elemlámpa, takaró az autóban, és ami fontos, hogy nem csak extrém, vagyis olykor mínusz 15 Celsius fok alatti hőmérséklet idején érdemes és kell rendszeresen átvizsgálni az autót.  

Téli tanácsok

Akkumulátor – Az idősebb (5-6 éves vagy ennél régebbi) akkumulátorok esetében előfordulhat, hogy az extrém, -15 C fok alatti hőmérsékletben nem indulnak be. Ezeket mindenképpen ellenőriztessük hosszabb utak előtt, vagy cseréljük újra.

Kézifék – A kéziféket éjszakára ne húzzuk be, hiszen reggelre előfordulhat, hogy „befagy”. Ilyenkor viszont mindenképpen tegyük az autót sebességbe.

Ablaktörlők – Amennyiben havazással vagy egyéb csapadékkal párosul az extrém hűvös időjárás, éjszakára az ablaktörlőket hajtsuk ki, nehogy odafagyjanak a szélvédőnkhöz.

Fagyálló folyadék – Jó minőségű, akár mínusz 20 fokban is hatékony fagyálló beszerzése és használata elengedhetetlen. Ezen nem éri meg spórolni, hiszen komoly kellemetlenséget okozhat a befagyott hűtővíz.

Ablakmosó folyadék – Ilyenkor megfelelő minőségű, a mínusz 20 fokot is bíró folyadékot használjunk.

Takarók – A gépjárműben elhelyezett takarók nagy segítséget jelenthetnek, ha elakadtunk a hó miatt, hiszen ha kifogy a benzinünk és várjuk a segítséget, fűteni sem tudunk az autónkban.

Jégkaparó, jégoldó spray és lapát – Ezek az eszközök komoly segítséget jelenthetnek, hiszen a szélvédő ráfagyott csapadéktól történő megtisztítása és az autónk „kiásása” a megfelelő eszközök nélkül különösen kellemetlen lehet mínusz 22 Celsius fokban.

Tankolás – Hosszabb utakra érdemes teli tankkal elindulnunk, hiszen ha elakadnánk a nagy hó miatt, az extrém hidegben mindenképpen fűtenünk kell az autóban, ha kevés benzinnel vágtunk neki az útnak, az rövid idő alatt kifogyhat.

Vezetési tanácsok – Kerüljük a hirtelen mozdulatokat, nehogy megcsússzunk. A féket ne „pumpáljuk” inkább állandó nyomást fejtsünk ki. Ha hóval borított sávokat keresztezünk, tartsuk biztosan a kormányt, és enyhén lépjünk a gázra.

Pihenőidő – Az extrém időjárási környezetben fárasztó és kimerítő a vezetés. Ezt figyelembe kell vennünk, tartsunk több pihenést a hosszú utak során.

(Forrás: Generali)

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.