Győri motor a legjobbak között

Érdekes eredmények születnek minden évben, rá­adásul többször lehet ugyanazzal a motorral: van olyan konstrukció, amelyik már hetedszer nyert kategóriájában. Közel sincs annyi motorújdonság a piacon, mint amennyi autó, ráadásul a globalizációnak hála, több márka több millió modelljében szerepel ugyanaz az erőgép. A Nemzetközi Év Motorja mezőnyének győri gyártású kategóriagyőztese, a benzines TFSI például bekerül az Audi TT-be és a Skoda Superb-be is. Vannak azért kivételek, a nagydíjas duplaturbós Ferrari erőgép garantáltan csak néhány ezer autóba kerül be.

A nagydíjas Ferrari
Gyártó

A Nemzetközi Év Motorja Díj (International Engine Of The Year Awards) világzsűrijében 31 ország 62 szakújságírója szavaz, köztük Szécsényi Gábor, Az Autó főszerkesztője, aki így nyilatkozott lapunknak az idei eredményről: A Ferrari 3,9 l-es kétturbós V8-asa a modern benzinmotorgyártás esszen­ciája: nem olcsó, de cserébe mindent tud, amit ebben a műfajban ma tudni kell és lehet. Látványos homok­öntött, könnyűszerkezetes motorblokk, egyetlen munkaütemben akár nyolcszor is szikrát adó gyújtás, 200 baros csúcsnyomású több­adagos közvetlen befecskendezés, óramű finomságú és könnyű változó vezérlés, vizes közteshűtő, kovácsolt alumíniumdugattyúk, különleges főtengely…

Ráadásul nem titok, hogy a gép egyes részletei a ­FIAT konszern hétköznapibb motorjaiban is megjelennek hamarosan. Az új Alfa Giulia 510 lóerős 2,9 literes V6 hengerese lényegében ennek az erőforrásnak a két hengerrel „megcsonkított” változata. A belső égésű korszak alkonyán a Ferrari látványosan foglalta össze a lényeget, ez a 670 LE-s motor emlékmű és jövőbe mutató konstrukció is egyszerre. A „legzöldebb” hajtáslánc díját a Tesla villamos hajtáslánca kapta.

 

2016 győztes erőművei:

1 liter alatt: Ford 1.0 Ecoboost turbó

1,2-1,4 liter: Peugeot-Citroen turbó

1,4-1,8 liter: BMW 1,5 hibrid (i8)

1,8-2,0 liter: Mercedes-AMG turbó

2,0-2,5 liter: Audi 2,5 TFSI

2,5-3,0 liter: Porsche 3,0 turbó (911)

3,0-4,0 liter: Ferrari 3,9 V8 turbó

4 liter felett: Ferrari 6,2 V12

Forrás: IEOTY

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.