Francia számtan és farosszéria
Igazán megnyerő külsejű versenytársat kap a Fiat Linea és a Renault Thalia, hiszen nemcsak 501 literes csomagterével, hanem divatos karosszériájával is népszerű lehet majd a Peugeot 301-es. A 208-as után a 301-es a második Peugeot modell, amelynek kínálatába bekerülnek a háromhengeres benzines motorok (1.2 l VTi), amelyek ötvözik a vezetési komfortot és a kis fogyasztást. A spanyolországi Vigóban gyártott új Peugeot 301-et a Párizsi Autószalon sajtónapjain mutatják be. Forgalmazását 2012. novemberében indul Törökországban, majd Közép- és Kelet-Európában, Oroszországban, Ukrajnában, Görögországban, az észak-afrikai országokban, a Közel-Keleten, a Perzsa-öböl és Afrika országaiban, valamint Latin-Amerika egyes országaiban.
A 301-es megjelenésével a Peugeot megújítja a középső nullára épülő modellszámozási rendszert. A nemzetközi stratégia jegyében a Peugeot az új piacok meghódítására szánt modelleket 1-esre végződő számmal jelöli, a modellmegújításokat pedig a 8-asra végződő számok mutatják majd a jövőben. Az 1929-ben bemutatott 201 modellel vezette be a Peugeot a márka modelljeinek háromjegyű számozását, a középen álló nullával.
A Peugeot történelmi számozási rendszere a következőképpen épül fel:
- a középen álló nulla a Peugeot márka identitását testesíti meg,
- az első szám a szegmens méretére utal,
- az egyesek helyén álló szám az adott modell generációját jelöli.
A kilencvenes évek végén ez a rendszer a különleges karosszériatípusokat jelölő kettős betűkkel (CC és SW) bővült. 2005-ben a márka bevezette a számozásba a dupla középső nullát a magas építésű modellek, a 3008 és az 5008 jelölésére.
PEUGEOT 301
Hosszúság: 4,44 m
Magasság:
Tengelytáv: 2,65 m
Csomagtér: 506 liter
Motorkínálat:
1.2 l VTi 52 kW (71 LE) mechanikus vagy robotizált váltóval
1.6 l HDi 68 kW (92 LE) mechanikus váltóval
1.6 l VTi 85 kW (115 LE) mechanikus vagy automatikus váltóval