Filmszereplő és utcai harcos
Túl van több komoly filmszerepen: a 24 óra című tv sorozatban a Jack Bauert alakító Kiefer Sutherland hajtotta, Leonardo di Caprio Eredetében pedig a főhős tette keresztbe meg kasul a hátsókerék-hajtású Genesist. Nemcsak a filmkockán igazi sportkocsi, mely ugyan erős és gyors, de nem gyilkolja szét az ember ízületeit, meg csontjait, viszont igen csak felmegy vezetőjében az adrenalin. A magyar rendszámú próbakocsi rikító színe mellbevágó: így az élénk sárga kupé már álló helyzetben is agresszivitást sugall. Ehhez megvannak egyéb adottságai is: műszaki adataival is lenyűgözi az átlagautóst, pedig ebben a kategóriában egyáltalán nem kiugró, hogy a két literes négyhengeres motorjának teljesítménye 210 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig 300 Newtonméter, igaz turbóval, ami bőven kiváltja a V6-ost.
Nem csak az átlagnál nagyobb szufla miatt igényel alapos tanulást a Genesis. Meg kell szokni kormányzási, sebességváltási és gyorsulási tulajdonságait. Némileg fura például, hogy a nagy tempónál kitűnően manőverezhető autó sebességfüggő szervója lassú tempónál nem valami segítőkész, és akkora erővel kell tekerni a kormányt, mintha nem működne a szolgáltatás. Az biztos, hogy jó minőségű utakra hangolták sportos futóművét, de például a 10-esként elhíresült magyar út egyenetlenségei annyira megvezetik a kerekeket, hogy bizony félre álltam ellenőrizni a kerekeket, mert határozottan defekt gyanúsként viselkedtek. Az egyébként igencsak stabil autó egyfolytában igénybe veszi a vezetőt: az intenzív gyorsuláshoz nem könnyű eltalálni és a más autókhoz képest nehezebb kitapasztalni, hogy hol is fog a kuplung, ehhez jön még az áttételek és a légszomjas tartomány megtapasztalása. A betanulás után viszont igazán élvezetes a Genesisszel autózni, és a végén már csak a feltűnő színe zavart. A szemlélők arcán kétféle érzést lehetett leolvasni: az egyik a megvetés, a másik a sárga irigység. Van is mire, mert a Genesis álló helyzetből nyolc másodperc alatt éri el a százat, és a sebessége 222 km/óra. Ennek persze ára van, és nem csak vásárláskor, hanem tankoláskor is, hiszen sportos üzemmódban könnyű eléri a 12 literes átlagot, igaz, akkor még csúcsforgalomban is könnyű vele megszerezni a polpoziciót.
Menő és nagy hagyományokkal rendelkező európai társaságban kell küzdenie a vevőkért: tízezer forint híján kilencmillió forintos Genesis némely hasonló felszereltségű és teljesítményű vetélytársánál félmillióval, de némelyiknél akár egymillió forinttal olcsóbb, ez azonban nem biztos, hogy elég ahhoz, hogy a megrögzött német mániások átüljenek a dél-korai sportkocsiba. Ha valaki a hátsókerékhajtás híve, akkor pláne nem okoz csalódást a Genesis, még ezzel az arcával sem, melyet már átplasztikázott a Hyundai, pedig nem ráncos.