Ferrari-boksz a Népligetben
Fel a magyar Grand Prix-re! Így agitált a korabeli plakát, melyen a program szerepelt: 1936. június 19-én és 20-án tréning, reggel 8–10 óráig. A verseny napja 1936. június 21. volt, a rendező pedig a Királyi Magyar Automobil Club (KMAC). A mezőnyt joggal nevezhetjük világszínvonalúnak, mert a Nagy Díjra csak nagyok neveztek és persze azok, akik naggyá akartak válni. Például a magyar Hartmann László, aki a favoritoknál jóval gyengébb teljesítményű, de nem kevésbé patinás Maseratival állt rajthoz.
A budapesti Alfa–Ferrari-depó |
És kik voltak a favoritok? Az Alfa Romeo, a Ferrari, az Auto Union és a Mercedes volánjainál az akkori legjobbak ültek: Rudolf Caracciola, Tazio Nuvolari, Bern Rosemeyer, Louis Chiron, Achille Varzi, Hans Stuck és Manfred von Brauschits. Az autókon csak páros rajtszámok szerepeltek, így kihagyhatták a balszerencsésnek tartott 13-ast. A mezőny élén hol Rosemeyer, hol Caracciola száguldott, aztán a táv második felétől élre állt Nuvolari. A győzelemért Horthy Miklós által adományozott serleg járt.
Az öt kilométeres népligeti pálya mellett, a Hungária körúti tribünökről a nyári hőségben is hatvanezer ember drukkolt Hartmann Lászlónak, aki végül hetedik lett.