Erős Mokka, szentgotthárdi ízesítéssel

Világszerte 2,6 millió sportterepjáró kelt el, zömében B-szegmensű, nem véletlen, hogy az Opel is beszállt az egyre gazdagabb választékú, de továbbra is perspektivikus kategóriába.

Kicsi, de ütős, mint az arabica kávé – mondta az Opel Mokka bemutatóján az autóról Kurt Beyer, a belső tér dizájnere, és nem sokat túlzott. De egy picit azért igen, mert az Opel új városi terepjárója nem igazán kicsi (4278 mm hosszú és 1646 mm magas) és nem forradalmasítja a kis SUV-k, vagyis sportterepjárók kategóriáját. Fő vetélytársai, a Nissan Juke, a Skoda Yeti vagy a Mitsubishi ASX időben megelőzték, így némi előnyre tettek szert, amit a Mokka legfeljebb sportosabb külsejével vagy az Opel márkát nemzedékek óta kedvelők márkahűsége révén hozhat be. Az utóbbi remény egyáltalán nem hiú – a Mokkára már a gyártás megkezdése előtt 40 ezer előrendelés érkezett. Sajnos nem feltétlenül Magyarországról. A legfontosabb piacok közé a hazai, azaz a német mellett az orosz, az olasz és a brit számít. Tavaly világszerte 2,6 millió SUV-t adtak el, ezek zöme a ’B’, azaz a kis kategóriába tartozott, az autógyárak számára ez az egyik leginkább perspektivikus szegmens.

Ami a használhatóságot illeti, az ilyen modellek előnyei közé tartozik a magas üléspozíció, ami jó kilátást és normál személyautókkal való ütközéseknél fokozott biztonságot jelent. Nehezebb terepre azonban nem érdemes kimerészkedni vele, fenéklemeze alig van magasabban, mint a „sima” autóknak, és az orr vagy a far kialakításánál sem volt szempont a meredek emelkedők vagy lejtők leküzdése. A Mokka csomagtartója alaphelyzetben 362 literes, ami nem feltétlenül teszi alkalmassá a családi autó funkció betöltésére – két gyerekkel aligha lehet vele elmenni egy hétre nyaralni. Leglelkesebb hívei alighanem a sportos életmódú hölgyek lesznek, akiknek a kívül-belül stílusos formák mellett fontos szempont a nyolc standard légzsák, a városi forgalomban tényleg remek stop/go funkció vagy a felárért rendelhető fűthető kormány, tolatókamera, illetve parkolóautomatika.

A legolcsóbb változat az 1,6-os, benzines, 115 lóerős szentgotthárdi motorral szerelt, elsőkerék-meghajtású, Essentia felszereltségű modell – 4 millió 590 ezer forintért. Ha azonban az ember elereszti a fantáziáját, az internetes konfigurátoron gyorsan összejön a 6 és fél, sőt 7 milliós ár – igaz, ebben már a rugalmas összkerékhajtás és a sávelhagyásra figyelmeztető elektronika is benne lehet. A motorválasztékból az 1,4-es benzines turbó tetszett jobban, 140 lóereje pont elég a sportos, de nyugodt vezetéshez. A 130 lóerős 1,7-es turbódízel persze kevesebbet fogyaszt, de hangosabb, és a hatsebességes sebességváltó fokozatait sem találták el olyan jól, mint a benzines esetében: gyakrabban kell kapcsolni, és kevésbé nagylelkű a túl korán felváltókkal.

A Mokka végül is mindazt tudja, amit manapság elvárunk egy új modelltől, ráadásul erőt és dinamizmust sugall. Bárcsak mondhatnánk, hogy pont úgy, mint a magyar gazdaság. De nem mondhatjuk, úgyhogy itthon a legszélesebb vásárlói szegmens alighanem a fiatal, sportos menedzsereké lesz, akik a cégük pénzén az Insignia helyett végre választhatnak maguknak vagányabb autót is.

 

Magyar motor hajtja a legolcsóbb Opel Mokkát
Magyar motor hajtja a legolcsóbb Opel Mokkát Forrás: GM
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.