Dél-afrikai Rangerekkel a Dakarra

A 2013-as Dakart több mint egymilliárd tévénéző követte figyelemmel, és 4,6 millióan szurkoltak az utak mentén, amikor a mezőny végigszáguldott Dél-Amerika útjain, ezért már rajtolni is egyértelműen jó hírverés egy autómárkának.

 

A 2014-es Dakar Rally a versenysorozat 35. futama lesz, a versenyt hatodik alkalommal rendezik meg Dél-Amerikában. A 2014-es Dakar Rally útvonala keményebb, mint valaha. A mezőny az argentínai Rosarióból indul január 5-én, és a chilei Valparaisóban ér célba január 18-án; az autók tizenhárom versenyszakaszt teljesítenek az összesen több mint 8500 kilométer hosszú távon.A Dakar Rally versenyzői idén is az Andok vidékén száguldanak majd végig, s a mezőny első ízben Bolívián is áthalad. Ez kemény szakasznak ígérkezik, ami alaposan próbára teszi majd a versenyzők és a csapatok kitartását és off-road tapasztalatát.

Most már végleges: a Ford Racing csapat két dél-afrikai gyártású Ford Rangerrel áll rajthoz a következő Dakaron, melyet 2014. január 5-18. között rendeznek Dél-Amerikában. A tervezőcsapat azt a feladatot kapta, hogy a Dakaron indított Ford-versenyautóban egyesítsék a dél-afrikai és globális ötleteket. A versenycélra épített Ford Rangereket a Pietermaritzburgban működő Neil Woolridge Motorsport készíti fel a futamra, a logisztikával pedig a németországi South Racing céget bízták meg. A versenyzők kiválasztása is hasonló elvek alapján történt, hiszen az indulók listáján nemzetközi és helyi versenyzők is szerepelnek, például a dél-amerikai születésű Lucio Alvarez, valamint a dél-afrikai Chris Visser.

A projekt műszaki részét a Pietermaritzburgban működő NWM irányítja, és a továbbiakban is itt lesz a program központja. A két FIA Ford Ranger egyike már el is készült, és augusztusban elkezdődik az autó tesztelése. A második autó most készül, és építése a tervek szerint októberben fejeződik be. A futamra összeállított csapat 24 főállású tagot számlál, és mindannyian arra készülnek, hogy a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák a Dakar kemény csatáiban. A logisztika és az európai tevékenységek irányítása a németországi Frankfurt mellett működő South Racing GmbH feladata.

A South Racing tulajdonosa és igazgatója Scott Abraham, akinek családja régóta szerepel már a dél-afrikai motorsportban: édesapja évtizedeken át versenyzett az országos futamokon. Az elmúlt tíz évben Abraham Németországba helyezte át a cég székhelyét; ez idő alatt az X-raid BMW/MINI és az Overdrive Toyota csapatvezetőjeként dolgozott. Részt vett a Toyota Dakar-projektjében is, ahol rengeteg ide vágó tapasztalatot és ismeretet gyűjtött. A South Racing szolgáltatja a logisztikai hátteret, beleértve a MAN 6x6 szerviz-teherautók és a MAN T4 verseny-teherautók üzemeltetését, valamint a szervizfelszerelés biztosítását is. A járművek és a felszerelések mellett a South Racing intézi a csapat logisztikáját és adminisztrációját, és az ASO-val való kapcsolattartás is a cég feladata.

 

Ford Ranger műszaki adatok

Alapjármű: Ford Ranger 4x4 Double Cab

Megfelelés: FIA / ASO T1

Motor: Ford alumínium 5.0-4V V8 hengeres kettős vezérműtengellyel

Motorvezérlés: Magneti Marelli

Teljesítmény: 260 kW @ 4500 ford.

Nyomaték: 560 Nm @ 4100 ford.

Max. fordulat: 5500 1/perc

Fogyasztás (L/100 km):   

90 l / 100 km homokos versenyterepen

28 l / 100 km normál körülmények között

Karosszéria: Kompozit

Futómű: Elöl-hátul független felfüggesztés

Kerekenként kettős BOS lengéscsillapítók

Elöl-hátul keresztstabilizátor

Fékek: hátul Brembo vízhűtésű, elöl Brembo léghűtésű rendszer

Üzemanyagtartály: 500 liter

Váltómű: Sadev 6 fokozatú szekvenciális, állandó négykerékhajtás

Kabin: Klimatizált

Differenciálmű: Elöl-hátul részlegesen önzáró

Kormánymű: Sadev

Elektronika: GEMS

Hajtáslánc: GKN

Kerekek: 16 colos Evocorse keréktárcsák 245/85 – 16 Michelin abroncsokkal

Végsebesség: 170 km/óra

Tömeg: 1975 kg

 

A kompozit karosszéria 350 lóerős motort takar
A kompozit karosszéria 350 lóerős motort takar
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.