Csokornyakkendőben a ringen
Miközben a recesszióban vergődő öreg kontinensen 6,3 százalékkal estek az eladások, a világ második legnagyobb járműipari konszernjéhez tartozó Chevrolet autóiból 14 százalékkal több kelt el az első félévben. Az ACEA előrejelzése az EU és EFTA piacok további zsugorodásáról szól, ám a General Motors legöregebb márkája gázba tapos: Chevroletekből tavaly 4,77 millió kelt el.
Mi lehet a siker titka? Az erős piaci megjelenés nem a klasszikus izomautók bevetését jelenti. Fontosabb a cég szüntelen megújulása, újabb és újabb típusok piacra dobása. Csupán az elmúlt másfél év alatt tíz új típus futott le a gyártószalagokról, közülük egyre több – ilyen az új Cruze kombi is – a GM dél-koreai gyárából került ki. A másik ok, ami miatt az amerikai autógyár száz éves történetének legjobb teljesítményét könyvelhette el tavaly, hogy vannak minden kilométerkőnél. Aprólékosan elemzik a piac rezdüléseit és a vevők igényeinek változásait, s mindenre rögtön reagálnak. Sao Paolóban, Mumbayban és Milánóban is kontinentális központokat tartanak fenn – a szülőhely, Detroit mellett, persze –, s a tőlük kapott információk nagyban befolyásolják a piaci stratégiát, no meg az autók külső-belső megjelenését.
A szeptembertől a magyar szalonokban is megjelenő Cruze kombi azt sugallja, hogy a stratégák változást tapasztalnak az életstílusban. A sportos, dinamikus családi autók iránt érezhetően növekszik a kereslet, mert a családok mindenütt a világon zöldbe vágynak, s vinnék magukkal a túrabiciklit, tenisz- meg tollasütőket, gördeszkát, görkorit, és persze elemózsiát. Már ha mindez befér a csomagtartóba. Az új Cruze kombinál ilyen gondok nem merülnek fel. Mintha az autót kifejezetten arra tervezték volna, hogy kirándulásnál semmit ne kelljen otthon hagyni. A csomagtartó alaphelyzetben 500 literes, a hátsó ülések lehajtásával pedig megháromszorozható.
A kombi 4,7 méterre nőtt, vagyis 4 és 5 ajtós testvéréhez képest 75, illetve 165 milliméterrel lett hosszabb, szélessége néhány milliméter híján 1,8 méter, magassága 1,5 méter. A hátsó ülésen még akkor is kényelmesen elfér térdünk, ha előttünk két méteres óriás terpeszkedik.
Az új Chevrolet Cruze kombi 1,6-os benzines alapváltozatának hazai árát 3,6 millió forintra kalkulálják, a legkisebb erőforrással álló helyzetből 12,6 mp alatt gyorsul 100-as tempóra, és fogyasztása a 6,4 liter 100 kilométeren. Még egy újdonság a korábbi Cruze-okhoz képest: a könnyű és gondtalan parkolás érdekében az új kombikat tolató-kamerával szerelték fel, úgyhogy hátramenetnél nem kell kitekerni a nyakunkat, derekunkat, elég a GPS is megjelenítő képernyőt néznünk. A technológiai újdonságok szerelmesei élvezni fogják az autó MyLink információs és szórakoztató rendszerét, mely 7 colos érintőképernyős kijelzőt ajánl az ön 3G-s okostelefonján tárolt adatok eléréséhez és visszakereséséhez.
Az új Chevrolet Cruze kombi formájára nézve leginkább a négyajtós szedán és az ötajtós ferde hátú ötvözete: elölnézetből, különösen a kétnyílásos hűtőrács és a megnyújtott első lámpák miatt kelti dinamikus, egyszersmind elegáns autó benyomását. A stílusos és áramvonalas ívek dinamikus és sportos sziluettet kölcsönöznek a kombinak.A 2012-es szezon végén a Chevrolet kivonul a Túraautó Világbajnokságból, (WTCC), ahol Eric Néve csapatfőnök még híresebbé tette a márka jelvényét, a stilizált csokornyakkendőt, mely a továbbiakban csak az IndyCar és a GT versenyein és persze az utakon látható majd, napjainkig több mint 200 millió példányban.