Csepelen parkolt a pápa Polskija

A Retropartyzán kiállításon az autók, motorok és kerékpárok tulajdonosai maguk építették standjaikat, maguk restaurálták járműveiket is, melyek többségében a KGST-korszak közlekedésében domináltak.

Igazi ritkaságok sorakoztak a csepeli Orion parkban, ahol stílszerűen műhelycsarnokban gyűltek össze a Retropartyzán résztvevői. A második alkalommal megszervezett kiállítás és veterántalálkozó nemcsak színes kínálata miatt említésre méltó, hanem azért is, mert ingyenes volt a belépés: az autók, motorok és kerékpárok tulajdonosai maguk építették standjaikat, maguk restaurálták járműveiket is, melyek többségében a KGST-korszak közlekedésében domináltak.

Lengyel pápamobil
Lengyel pápamobil
Boros Jenő / Népszabadság

A főszervező Veterán Zsiguli Egyesület darabjai mellett álltak a Klasszikus Olasz Autók klubjának modelljei is, és több szocialista gyártmány: a csarnokban parkoltak Csajkák, Trabantok, Zsigulik, Wartburgok és felújított FIAT-ok, valamint Moszkvicsok, mentő és rabszállító Nysák, Lada rendőrautók, egy Malév Air Tours fényezésű Ikarus busz, de az igazi szenzáció a Polski-sarokban parkolt. Az egykori Monte-Carlo-győztes ralimodell és több P126-os mini szomszédságában állt az a hatajtós, hatszemélyes hófehér nyitott Polski Fiat 125-ös, mely II. János Pál első lengyelországi látogatására készült, a pápa 1979-ben ebből köszöntötte híveit Krakkóban. A közel hatméteres kabriót két autóból építették, és a Jamnik (Tacskó) nevet kapta.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.