Céges vásárlások uralják az autópiacot
Rendőrségi tenderek és az MNB növekedési hitelprogramja mozgatta az első két hónapban a magyar gépjárműpiacot, melyen továbbra is hiányoznak a magánvásárlók: az új-autó forgalomba helyezések 81 százaléka céges.
A JATO Dynamics új-autó forgalomba helyezési összesítése szerint 2015 februárjában 5914 darab ( +18 %) új személygépkocsi, valamint 1242 (+31 %) 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszongépjármű került forgalomba. Februárban a legsikeresebb autómárka (személyautó és összes haszongépjármű) a Ford volt, 969 darabszámmal, ez a hazai piac 13.4 százaléka. A személyautóknál a Skoda vezet 880 darabbal és 15 százalékos piaci részesedéssel, második az Opel (744 db), harmadik a Ford (650 db), majd a Volkswagen (451 db) és a Suzuki (348 db) következik.
A modellek listáját a Skoda Octavia vezet (666 db), majd a Ford Focus (244 db), az Opel Astra (221 db), a Suzuki Swift (210 db), a FIAT 500-as (171 db), a Volkswagen Golf (170db) és Mercedes B-Class (166 db) következik.
A 3,5 tonna összsúlyt meg nem haladó kis-haszonjárműveknél február a FIAT Ducato vezet 108 darabbal, majd a Ford Ranger (106 db) és a Ford Transit (100 db) következik, negyedik a Citroen Jumper (63 db). ( B. J. )