Buszok és kamionok Oscarja

Kihirdették a személykocsiknál nehezebb járművek szakmai zsűrijének döntését arról, hogy melyik viselheti jövőre az Év Busza, az Év Kisteherautója és az Év Kamionja címet: mindhárom az ágazat Oscar-díjának számít.

Biennáleszerűen rendezik meg Hannoverben a haszonjárművek világkiállítását, mely szakmai jellege miatt szűkebb közönséget vonz, ami így is negyedmillió látogatót jelent: ez ötöde az IAA páratlan években jelentkező testvérrendezvénye, a személyautókat bemutató frankfurti kiállítás látogatottságának. A huszonöt szakújságíróból álló nemzetközi zsűri szavazatai alapján az év busza lett az MAN Lyon, az év kamionja a Renault T, az év furgonja pedig az Iveco Daily. A zsűri elnöke, Gianenrico Griffini szerint az értékelési szempontok között szerepel az innovációs technológia, a kényelem, a biztonság, az úttartás minősége, a környezetbarát gyártás és üzemeltetés, vagyis az alacsony üzemanyag-fogyasztás és káros anyag-kibocsátás, a jármű teljes fenntartásának költsége, valamint használtként való értékesítése. A Renault Truck esetében kiemelte a kidolgozási minőséget, a kisebb légellenállást segítő aerodinamikai megoldásokat, valamint a gépkocsivezető kényelmét szolgáló vezetési és pihenési komfortot. Mindezek alapján 129 pontot gyűjtött a Renault T, és 48 ponttal előzte meg riválisát. Tavaly a Volvo FH, előtte az Iveco Stralis és a Mercedes-Benz Actros volt a legjobb.

Renault T, az év kamionja
Renault T, az év kamionja

Az idei győztes Renault T modellt hét év alatt kétmilliárd eurós költséggel fejlesztették, és a tervezésben ötezer ember vett részt. A háromszáz próbajárművel összesen tízmillió tesztkilométert tettek meg (ötmillió óra alatt) a legszélsőségesebb körülmények között, a lappföldi mínusz negyven fokban és az ománi sivatag 60 fokos hősé gében.

A díj 1991-es megalapítása óta a legszorosabb versenyben nyert az új Iveco Daily. Az év furgonja csak 17 ponttal előzte meg a döntőben a FIAT-, a Ford-, a Mercedes-Benz- és Renault/Opel-modelleket. Az új Daily több üzemanyag-fogyasztást csökkentő technológiát alkalmaz, a megtakarítás átlagosan 5,5 százalék, de az EcoPack használatával akár 14 százalék is lehet városi feladatok esetében. Az aerodinamika is továbbfejlődött, különösen a furgonmodellek esetében, ezek légellenállási tényezője hat százalékkal csökkent, és nyolcfokozatú sebességváltó szolgálja a takarékosságot. A 65. hannoveri kiállításon bemutatott új Daily CNG ugyanazt a teljesítményt nyújtja megbízhatóság, kényelem és terhelhetőség szempontjából, mint a dízelváltozat, ráadásul a Natural Power modellen úgy helyezték el a tartályokat, hogy nem csökkent sem a raktér mérete, sem a felépítményezőknek kínált rugalmasság. Ennél is tisztább lesz a villamoshajtású Daily.

Az Év Autóbusza címet az MAN Lion’s City GL CNG nyerte el, mert takarékos és alternatív üzemanyaggal (CNG = sűrített földgázzal) működik. A 18,75 méter hosszú és 142 személyes csuklós MAN Lion’s öt dupla utastérajtaja gyors utasáramlást biztosít. Az utazás kellemes hangulatát növelik a tetőablakok, a LED-es fényforrások és az áttetsző csuklóharmonika. A jegykezelő berendezések a smartphonon keresztül vásárolt elektronikus jegyeket is le tudják olvasni, és a fedélzeten ingyenes internet-hozzáférés van.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.