Business hibrid egy fiatal márkától

Nem véletlenül fogtak bele tömegmodellekre szakosodott japán autómárkák prémium projektekbe: az észak-amerikai piacon csak így volt esélyük versenyezni a Cadillackel, BMW-vel és Mercedesszel.

A drágább autók előnye, hogy nagyobb nyereséggel értékesíthetőek, és válság idején sem kell tartani az eladások jelentős zuhanásától, mert a tehetősek általában nem a két-három évenkénti cserén spórolnak, és a jó autó nem csak kényelmet, de biztonságot is jelent. Nem véletlenül fogtak bele az egyébként tömegmodellekre szakosodott japán autómárkák prémium projektekbe, mert az észak-amerikai piacon csak így volt esélyük versenyezni a Cadillackel, BMW-vel és Mercedesszel. Az igényesebb vevők meghódítására új márkát kreáltak, így született a Toyota Lexusa, a Honda Acurája és a Nissan Infinitije: utóbbi értékesítése 1989. november 8-án indult az Egyesült Államokban, de a márka létrehozásának ötlete 1985-ig nyúlik vissza, amikor a Nissanon belül titokban megalakult a Horizon Task Force nevű csoport, melynek célja egy új luxusmárka létrehozásának vizsgálata volt. A tervezőcsapat szabad kezet kapott egy olyan luxusautó fejlesztésére, melynél a termék mellett a teljes vásárlási és használati folyamatot is figyelembe kellett venni. A felkészülés során elemezték a vetélytársakat, valamint a Federal Express futárcéget, a Four Season Hotel szállodaláncot, meg a Nordstrom áruházláncot. Az így szerzett tapasztalatok közvetlenül megjelentek az Infinit minden elemében, az első bemutatótermek kialakításától kezdve a márkaindentitáson át egészen az olyan apró részletekig, mint a névjegykártyák dizájnja és a tartozékok csomagolása. Tény, hogy az első szalonok sokkal inkább emlékeztettek egy luxusszállodára, mint egy márkakereskedésre. A vevőközpontú filozófia (amely később a Total Ownership Experience nevet kapta) az üzletpolitikára is hatással volt, és olyan, addig nem tapasztalt szolgáltatásokat foglalt magába, mint például az ingyenes csereautó biztosítása.

A márka nevét 1987 júliusában választották ki, azzal a céllal, hogy az elnevezés az állandó előretekintést, az új távlatok keresését szimbolizálja. A kissé átdolgozott (utolsó “y” helyett négy “i” betűs) írásmód meghonosításával és a horizont végtelenébe tartó, két középső vonalból álló jelzéssel megszületett az Infiniti márka.

A fiatal márka már nemcsak egyéni fazonú autóival, hanem kiemelkedő minőségével és környezetbarát megoldásaival is sikeres lett. Legújabb modellje, nagyteljesítményű hibrid, az M35h Business Edition változata, mely nevéhez illően üzleti felhasználóknak készül. A limitált modell álló helyzetből 5,5 másodperc alatt éri el a százas tempót, és ezzel megszerezte a világ legjobban gyorsuló hibridje címet a Guiness-rekordok gyűjteményében. Ráadásul elfogadható üzemanyagköltséggel, hiszen vegyes használatnál 6,9 litert fogyaszt 100 kilométeren. Ez az érték akár nullára csökkent, amikor a fejlett hibrid rendszer a hangtalan elektromos üzemmódban hajtja az autót. Ugyanakkor a teljesítmény sem megy a kibocsátás rovására, a 159 g/km CO2-érték pedig az általában 160g/km-es adóhatár alatt van (országonként változó).

A 16,364 millió forintos Bussiness Edition modellben alapfelszerelés többek között a bi-xenon adaptív fényszórórendszer (AFS), a tolatókamera parkolássegítő szenzorokkal és keréknyomás-ellenőrző rendszer (TPMS), a fűthető-hűthető két első ülés, a Forest Air® klímaberendezés, a HDD Music Box és hangfelismerő navigáció, a tíz hangszórós Bose® hangrendszer AudiPilot2 zajcsillapító technológiával, valamint a Bluetooth és USB csatlakozók.

Az M35h Business Edition az M35h GT modellen alapul, mely 3,5 literes V6-os hibrid hajtásával és 7 fokozatú automata sebességváltóval 364 lóerő leadására képes, CO2 kibocsátása pedig 159g/km. A 68 lóerős villanymotornak köszönhetően, lítiumion-akkumulátorokkal és dupla kuplungos elosztással az M35h Business Edition képes gyorsabban, távolabb és még több ideig csendben, kibocsátásmentes módban közlekedni, mint bármely más hibrid, ez pedig hatalmas előny a sűrű városi forgalomban. A regeneratív fékezésnek is köszönhető, hogy a tavalyi angliai üzemanyag-fogyasztási versenyben az M35h a teljes távolság közel felét elektromos hajtással tette meg, 7 százalékkal megdöntve a hivatalos fogyasztási adatot.

Az Infiniti M35h különleges kiadása
Az Infiniti M35h különleges kiadása
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.