75 milliós terepjáróval áll bosszút az Aston Martin

Folyamatosan nő a szupergazdagok száma és vagyona, ezzel pedig emelkedik a luxuscikkek iránti igény. Igaz ez az autócsodákra is, amelyek nemcsak csillagászati árukkal, de limitált darabszámukkal is jelzik tulajdonosuk egyedülálló vagyonát.

A különleges autómodellek iránti kereslet állandóan nő, ami azzal is összefüggésben lehet, hogy csak az idei első negyedévben közel negyvennel bővült a világ dollármilliárdosainak klubja. A négyszáz fősnél is nagyobbra duzzadt klub tagjai egymásra licitálva költhetnek a világ legdivatosabb városainak luxuslakásaira, vagy a bármikor felvonultatható különleges kocsikra.

Van miből választani, mert a növekvő igények miatt folyamatosan bővül a választék. Ráadásul klasszikus márkák új kategóriákba is beszállnak: az egykor csak sportkocsikat gyártó Porsche ma már kínál négyajtós luxuslimuzint és többféle sportterepjárót is. A Bentley-márkakereskedésekben pedig az anyahajó méretű limuzin mellett kétüléses mini is várja a vevőket. A trend megfigyelhető nemzetközi kiállításokon is: idén már legkevésbé sem a zöldmodellek, vagyis a takarékosak, hanem a nagy teljesítményű szupersportkocsik és luxuslimuzinok domináltak a genfi szalonon.

A jövőre piacra kerülő negyedmillió eurós Bentley sportterepjáróra négyezer előjegyzést vettek fel
A jövőre piacra kerülő negyedmillió eurós Bentley sportterepjáróra négyezer előjegyzést vettek fel

Svájcban sok a gazdag ember, ám kockázatos kihasználni a ménesnyi lóerőket, mert egyetlen kilométeres sebességtúllépést is drákói szigorral, rá adásul a jövedelmi viszonyokkal arányosan, vagyis horribilis bírsággal sújtanak a hatóságok. Az egyre bővülő listán van a 357 millió forintos Ferrari La Ferrari, vagy a Koenigsegg CCX (4,85 millió dollár), a Lykan Supersport (3,4 millió dollár), a Pagani Huayra (1,5 millió dollár), vagy a Zenzo ST1 (952 ezer dollár). Ehhez képest egy Rolls-Royce Phantom „csak” négyszázezer dollárba kerül.

Ez az a szegmens, amelynek forgalma a legválságosabb években is nőtt, igaz, darabszámban elhanyagolható, mert a tízezernél kisebb mennyiség nehezen kifejezhető százalékban az évi 87 milliós globális piacon, de kétségtelenül attraktív modellekből jön össze. Az IHS előrejelzése szerint a tavalyi 7500 darab után idén tízezer, 2016-ban pedig ennél is nagyobb lesz az egzotikus és extra luxuskocsik fogalma.

Lehet, hogy ez még túl óvatos becslés is, mert a jövő évben piacra kerülő negyedmillió eurós (mintegy 75 millió forint) Bentley Bentayga sportterepjáróra máris négyezer előjegyzést vettek fel, és akkor még nincs a listán a 2017-től gyártásra kerülő V12 hengeres dízelmotoros plugin hibrid Bentley. Hasonló árú lesz a Maserati sportterepjárója, amellyel a kis darabszámú különlegességek mezőnyében versenyez az olasz F & M, amelynek egyedei modelljeinél egy magyar is főszerepet játszott: a Vulcát és az Evantrát Tárnok Zsolt tervezte.

Más márkában is megtalálhatók honfitársaink munkája: a Lamborghini Hurican összes alumínium karosszériaeleme és V10-es motorja is Győrben készül, a Bentley és Rolls-Royce műszerfala pedig az egri Bosch-gyárban. Egy év alatt 2121-ről 2530-ra nőtt az eladott Lamborghinik száma, de az olasznál ritkább különlegességek kisebb műhelyekben készülnek. A Kahn Design kézzel formált alumíniumkarosszériát épít néhány Aston Martin DB9-esre: a darabonként negyedmillió eurós kocsi neve Vengeance, vagyis Bosszú.

A szegmens helyzetét jelzi, hogy miközben katasztrofálisan visszaesett az orosz piac, a rubel zuhanásával párhuzamosan megugrottak a Bentley-eladások a moszkvai szalonban, de azért a nagy vevők továbbra is a kínaiak és a közel-keletiek.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.