Bocsi Attila tervezte az ezer lóerős versenyautót

Magyar formatervező műve a különleges 208-as karosszériája, mely a legendás Pikes Peak hegyi versenyre készült.

Formájával már nyert, de a versenyen is első akar lenni, ezért mindent bedobott a Peugeot: a karosszériát a francia márkánál dolgozó és egykori rali versenyző magyar Bocsi Attila tervezte, az ezer lóerős teljesítményű kocsit a kilencszeres rali világbajnok Seabstien Loeb vezeti majd a júniusi Pikes Peak hegyi futamon.

A Peugeot száz évvel ezelőtt, Indianapolisban aratta első győzelmét az autósportban, melynek egyik különleges ága a legendás Pikes Peak hegyi felfutó verseny. A Climb Dance című legendás film örökítette meg az egyik oroszlános diadalt: Ari Vatanen 1988-ban több rekorddal győzött a 405 T16-ossal, majd a Peugeot 1989-ban az amerikai Robby Unser pilótával nyert. A 112. éves Pikes Peak verseny útvonalát tavaly aszfalttal leburkolták, a 20 kilométeres futamon 156 kanyarral kell megküzdeni a tengerszint feletti magasság 2800 méteres és a 4300 méteres csúcspont között. Az Indianapolis után ez a második legrégebbi amerikai verseny.

A 208-as különböző versenyváltozatai között van a 208 T16, a 208 R2, a 208 Racing Cup és a 208 GTi Peugeot Sport, utóbbi indul a 24 órás Nürburgringen a 208 GTi bevezetésére kidolgozott 208 GTi Racing Experience program keretében.

Az idei Pikes Peak Peugeot és az 1988-as győztes
Az idei Pikes Peak Peugeot és az 1988-as győztes
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.