Autóátvétel mikronmérővel
Az új autó alapszíne 60-80 mikron, és a sértetlen eredeti metálszín vastagsága sem haladja meg a 100 mikront, a gyárilag javított fényezés pedig a 150 mikront. A szállítási sérült és az átadó telepen javított kocsik előírt technológiával történt javítása után 200-300 mikront lehet mérni, ezt még általánosan elfogadott gyári értéknek számít.
A szalonokban keletkező sérüléseket olykor még a javítás előtt bemutatják az új autó vevőjének, aki választhat: engedményt kap és átveszi javítatlanul a kocsit, vagyis kisebb engedmény mellett még kikozmetikázzák a karosszériát, a gálánsabb kereskedők fájdalomdíjként felár nélküli extrákkal is megtoldják ajánlatukat. Ez ugyan veszteséggel jár, de kizárja későbbi viták lehetőségét, és megmarad a bizalom a márkakereskedő iránt, ami hosszabb távon talán kifizetődőbb magatartás. Sokszor azonban a díler sem tud a szállítási sérülésről és javításról, ezért jóhiszeműen teljes értékű új ad autót el teljes áron.
Uacute;j autó átvétele előtt érdemes alaposan ellenőrizni a fényezést is, vizsgálódásra a surlófény a legalkalmasabb, ehhez persze le kell guggolni. A legbiztosabb módszer rétegvastagság mérővel ellenőrizni a karosszéria elemeket, így már helyben kiderül, hogy a gyárban, vagy szállítás közben keletkezett sérülés miatt javították-e a fényezést.
Ez azért fontos, mert kocsi későbbi értékesítésekor a használtautó kereskedők, és kárbejelentéskor a biztosítók is alaposan átvizsgálják a karosszériát, a felfedezett javítás többszázalékos értékcsökkenést jelenthet. Sokszor jobb elviselni egy karcot, mert akkor az eredeti fényezés bizonyítja, hogy csak vandálok okoztak kisebb sérülést, és nem karambol miatti karosszériajavításról van szó.