Autóátvétel mikronmérővel

Új autó átvétele előtt érdemes alaposan ellenőrizni a fényezést is, vizsgálódásra a surlófény a legalkalmasabb.

Az új autó alapszíne 60-80 mikron, és a sértetlen eredeti metálszín vastagsága sem haladja meg a 100 mikront, a gyárilag javított fényezés pedig a 150 mikront. A szállítási sérült és az átadó telepen javított kocsik előírt technológiával történt javítása után 200-300 mikront lehet mérni, ezt még általánosan elfogadott gyári értéknek számít.

A szalonokban keletkező sérüléseket olykor még a javítás előtt bemutatják az új autó vevőjének, aki választhat: engedményt kap és átveszi javítatlanul a kocsit, vagyis kisebb engedmény mellett még kikozmetikázzák a karosszériát, a gálánsabb kereskedők fájdalomdíjként felár nélküli extrákkal is megtoldják ajánlatukat. Ez ugyan veszteséggel jár, de kizárja későbbi viták lehetőségét, és megmarad a bizalom a márkakereskedő iránt, ami hosszabb távon talán kifizetődőbb magatartás. Sokszor azonban a díler sem tud a szállítási sérülésről és javításról, ezért jóhiszeműen teljes értékű új ad autót el teljes áron.

Uacute;j autó átvétele előtt érdemes alaposan ellenőrizni a fényezést is, vizsgálódásra a surlófény a legalkalmasabb, ehhez persze le kell guggolni. A legbiztosabb módszer rétegvastagság mérővel ellenőrizni a karosszéria elemeket, így már helyben kiderül, hogy a gyárban, vagy szállítás közben keletkezett sérülés miatt javították-e a fényezést.

Ez azért fontos, mert kocsi későbbi értékesítésekor a használtautó kereskedők, és kárbejelentéskor a biztosítók is alaposan átvizsgálják a karosszériát, a felfedezett javítás többszázalékos értékcsökkenést jelenthet. Sokszor jobb elviselni egy karcot, mert akkor az eredeti fényezés bizonyítja, hogy csak vandálok okoztak kisebb sérülést, és nem karambol miatti karosszériajavításról van szó.

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.